В наши дни комуникациите и медиите са неразривно свързани. Тъй като рекламните агенции и маркетинговите отдели започнаха да търсят нови начини за достигане до по-широка публика, като се обръщат към печата за предоставянето на нови услуги над и извън традиционната му роля, доставчиците на печатни услуги осъзнаха необходимостта от промяна и фокусираха своето внимание върху разширяването на гамата си от продукти и услуги, предназначени да отговорят на най-новите маркетингови тенденции.
Това създаде „перфектна буря“, в която цифровият маркетинг се срещна с модернизирания печат и заедно създадоха основа за трансформирането на бизнеса и постигането на цели, които някога се смятаха за непостижими.
Сама по себе си гамата от услуги, които сега могат да бъдат предоставени чрез най-новата технология за печат и маркетинга, е впечатляваща. Въпросът обаче е как доставчиците на печатни услуги и маркетолозите да работят заедно за постигането на обща цел и как да бъдат свързани печатът, мрежата, социалните мрежи, електронната поща и SMS съобщенията.
Отговорът е чрез приемането на крос-медийни решения.