Дигитализацията на компаниите е неизбежен процес, който засяга всички бизнес отрасли, като в последните години навлиза и в света на човешките ресурси. HR специалистите са затрупани с обработката и съхранението на различна документация, което ги прави един от най-обременените от документи отдели в цялата компания.
Защо да дигитализирате HR процесите си?
Тенденциите към дигитализация на HR процесите започва да оказва силен натиск върху HR отделите. Реалността е, че тези, които не се възползват от дигитализацията и автоматизацията днес, ще имат голям проблем в рамките на няколко години, докато успеят да наваксат конкурентната преднина на по-прогресивните компании.
Хартиените документи постепенно се дигитализират. Според европейските директиви те имат същата правна тежест като традиционните. Подписването на документи с електронни подписи има същата официална валидност като класическия подпис на хартия.
7 от 10 служители посочват, че автоматизацията на работното им място им помага да бъдат по-ефективни. (ServiceNow, 2022)
Какво Ви спира?
Смятате ли, че това е законодателството? Липса на финансиране или установени процеси? Или нежелание да ги промените? Най-често срещаните митове, с които се сблъскваме в компаниите вече са остарели. Всички тези въпроси вече имат решения.
Ето само някои от остарелите митове:
Всички тези проблеми могат да бъдат решени и ние имаме отговорите. С помощта на дигитализацията вашият HR отдел може да стане по-бърз, по-ефективен, обработката на документи да бъде по-лесно проследима, а информацията защитена, но и достъпна според нивото на служителя.
Предимства на дигиталните HR процеси
- Оптимизиране - Лесно и бързо търсене на информация, споделяне и обработване на документи.
- Дигитален архив - Не е необходимо да поддържате физически архив с хартиени документи и купища файлове, които заемат място.
- Без принтиране на печатни документи - Не отпечатвате документи, вие ги запазвате направо в цифровия архив.
- По-малка възможност за грешки в документа - Намаляване на времето и ръчната обработка на документи.
- Намаляване на куриерски услуги - Минимизиране на риска от загуба и физическа размяна на документи и редуциране на разходи за куриери.
- Ефективност на екипа - Освобождаване на време на HR екипа от рутинни дейности.