Прогнози за етикетната и опаковъчната индустрии за 2022 г

| 16 февруари 2022



Коментар от Олаф Лоренц, Старши генерален мениджър, отдел "Дигитална трансформация", Konica Minolta Business Solutions Europe

Предстоящата година предлага на компаниите в сферата на етикети и опаковки много нови възможности в дигиталния печат, докато светът се променя и се насочва към период на стабилност след възстановяване от тежките условия на пандемия.



Отминаха дните, когато опаковките и етикетите бяха предназначени само да бъдат полезни или практични като начин за идентифициране или защита на стоки и продукти. Особено с нарастването на дигиталното производство, етикетите и опаковките вече са неразделна част от бранда и цялото преживяване при покупка. Използването на променливи данни и персонализирани решения по поръчка проправя пътя на доставчиците към увеличени маржове на печалба.


Управление на маркетинга с дигитално производство

Продължаващите иновации в технологиите ще продължат да  разширяват традиционните функционални транспортни функции на опаковката или тези на етикета, идентифициращи „какво има вътре“ и ще ги превърнат в ценен маркетингов инструмент. Тенденциите за 2022 г. ще включват подобрения в довършителните работи, като обогатяване, повишена автоматизация, онлайн печатни поръчки и разработка на уеб магазини, плюс, разбира се, неудържим преход от аналогови към цифрови технологии.

Изискванията ще продължат да нарастват в посока цялостен производствен процес от начало до край с повече решения „всичко в едно“, както и ще расте необходимостта от производствени устройства, които се нуждаят от по-малко и по-малко квалифицирани оператори.


Жизненоважни инструменти за предаване на информация и развиване на бранда

Знаем, че етикетите и опаковките ще продължат да формират веригите за доставки на стоки от първа необходимост и ще предоставят жизненоважни инструменти за предаване на информация и подобряване на брандинга. Секторите на здравеопазването, фармацевтиката и храните и напитките са сред секторите, които ще продължат да бъдат области на растеж за дигиталния печат на етикети и опаковки в бъдеще.

Марките също ще използват дигиталните технологии, за да осигурят повече ангажираност и по-голям интерес към своите продукти – всичко това в по-устойчива среда. Бързата реакция с високо автоматизирани системи, произвеждащи малки количества, е начин за успех, помагайки на марките да задоволят бързо променящите се изисквания на собствените си клиенти.


Опростяване на производството, за да се отговори на изискванията за бърза реакция

Адаптирайки стратегиите и тактиките към факторите, влияещи върху конкуренцията и с очакванията на клиентите, е от съществено значение, като в същото време трябва да се опрости производството, за да се отговори на изискванията за бърза реакция от страна на все по-претенциозната клиентска база. Софтуерът също е решаващ компонент в желанието за повишена рентабилност.

Един от нашите големи софтуерни успехи е с един от нашите клиенти, L’Oréal, за онлайн кампания, използваща нашата платформа за автоматизация на маркетинга Markomi. Печатът очевидно е от решаващо значение за информираността на потребителите. Но софтуерните възможности позволяват дефинирането, сегментирането, планирането и проследяването на мултимедийни маркетингови кампании, като например за глобалния козметичен гигант, които също включват приложения за печат.

Прочетете повече


Преоткрийте възможностите с иновативни решения за етикети и опаковки

Виждаме отблизо как собствениците на марки търсят иновативни и ангажиращи решения за печат за търговски и индустриални приложения. Със специализирана глобална поддръжка, предоставяна на локална база в целия свят, ние работим в тясно сътрудничество с нашите клиенти и марки в партньорски подход и продължаваме да им помагаме да преосмислят възможностите за печат.

Ръстът на електронната търговия е определяща тенденция за продължаващия растеж на дигиталните опаковки и производството на етикети и това ще има голямо влияние за производителите. По-специално, те трябва да могат да реагират бързо и да разработват специфични за електронната търговия дизайни на опаковки, които решават присъщите предизвикателства на дистрибуцията, а не тези на търговията на дребно. Версионирането и персонализирането също се увеличават.

Като глобален доставчик на технологии с местна структура на услугите, ние все още виждаме значителни възможности през следващите години за дигитален печат както при производството на етикети, така и при производството на опаковки.


Създаване на продукти, които да се открояват на все по-конкурентния пазар

Това също изглежда е мнението на анализаторите на изследването на Smithers Бъдещето на опаковките - Дългосрочни стратегически прогнози до 2030 г [1] , където се подчертава, че технологичните подобрения отварят врати за нарастващ брой приложения за опаковки. „Все повече марки разработват своите опаковки, за да разкажат история на потребителя с надеждата, че това ще открои техния продукт на все по-конкурентния пазар“, се казва в доклада. „Персонализацията позволява на марките да развият лична връзка с потребителя с надеждата, че положителното взаимодействие ще означава повече продажби в бъдеще.“

През 2019 г. Smithers оцени дигиталния печат за пазара на опаковки на 18,9 милиарда долара с общо произведени 2,54 милиона тона. Растежът се оценява на 10,9% комбиниран годишен растеж до 2024 г., а след това се очаква същия темп.  [2]


Пандемията е ускорител на дигиталното производство

„Неизбежният пазар“ за дигитално производство на етикети и опаковки се ускорява, според пазарна перспектива от IDC относно „Възможности за растеж в областта на цифровите етикети и опаковки“ (документ № EUR146199521, август 2021 г.). „Пандемията послужи като разрушител и ускорител“, се казва в доклада. „Автоматизацията е друго цифрово предимство. Лекотата на работа и автоматизираните работни процеси, предлагани от дигиталните технологии, стимулират растежа на бизнеса. Интегрирането на по-нататъшни процеси като дигитално покритие, дигитално щамповане и щанцоване ще помогне на веригата на процеса да нарасне значително."

Окончателното заключение: „Изглежда, че везните натежават много в полза на цифровите технологии.“


Производството на цифрови етикети и опаковки продължава да расте неудържимо

Един пример от партньор, който бележи значителна технологична стъпка напред, е AlphaJET, най-новата изцяло дигитална B1+ индустриална фабрика за печат, лакиране и топъл печат от семейството на MGI Digital Technology. Концепцията на AlphaJet включва уникална комбинация на полиграфически индустриални технологии, осигуряващи пълна индустриална линия, заемаща площ от 140 квадратни метра – от четирицветен мастиленоструен печат, през дигитално полагане на точков и тактилен UV лак и фолио до дигитален печат на холограми. Възможностите за опаковане са безкрайни.

С допълнителните предимства на нашата нова дигитална мастиленоструйна преса за опаковки от велпапе, ние се отправяме към новата година, уверени в продължаващи бъдещи успехи. PKG-675i позволява на печатниците и собствениците на марки да се възползват от лесното за използване решение за тяхното производство на опаковки по поръчка – съответстващо на тенденцията към по-персонализиран печат за гофрирани кутии.

Открийте нашите решения за вашите опаковки
Нашият лидер на пазара AccurioLabel 230 производствената преса, използваща тонер технология, продължава да бележи нови рекорди и ние разбираемо сме горди, че вече имаме повече от 850 инсталации по целия свят. Според пазарната прогноза на IDC Прогноза за цифрови системи за етикети и опаковки за Западна Европа, 2021-2025 г. [3], нашият пазарен дял вече нарасна до 19,9% за цифрова преса за етикети и опаковки в брой и стойност през 2020 г. И този растеж ще продължи. Етикетите са пазар, на който навлязохме едва преди пет години, но вече сме достигнали една пета от доставките на системи в стойност на пазара на цифрови етикети и опаковки.
 
През 2020 г. доставките на преси за производство на цифрови етикети и опаковки (L&P) в Западна Европа достигнаха 186 единици на стойност 97,6 милиона долара, според IDC [4]. Очаква се западноевропейският пазар за производство на цифрови системи за етикети и опакови да нараства със сложен годишен темп на растеж (CAGR) от 13,1% между 2020 и 2025 г. Доставките на тонер-базирани преси все още имат по-голям дял. Очаква се доставките на системи за етикети и опаковки да се увеличат от 186 броя през 2020 г. на 344 броя през 2025 г.
 
Всички осъзнаваме, че продължаващата ситуация с Covid-19 създаде безпрецедентни предизвикателства, но срещите лице в лице се възобновяват и усещането за нормалност се завръща. Личната среща ще бъде още по-важна на събития като глобалното Labelexpo в Брюксел, Белгия, от 26-29 април 2022 г., където в зала 8 (щанд C12 / C19) отново ще имаме значително присъствие и ще търсим напред към среща с актуални и потенциални клиенти.

В допълнение към събитията на живо, ние ще продължим да изграждаме нашето онлайн присъствие, тъй като помагаме да оформяме идеи за нашите клиенти в партньорски подход – независимо от „комуникационния канал“.

Нашият ангажимент да предоставяме възможно най-доброто обслужване на всички наши клиенти остава.

Може да прочетете повече тук.
quotation marks

„Етикетите са пазар, на който влязохме едва преди пет години, но вече сме достигнали една пета от доставките на индустриални решения като стойност на пазара за дигитални етикети и опаковки“

Олаф Лоренц

Старши генерален мениджър, отдел "Дигитална трансформация", Konica Minolta Business Solutions Europe

[1] Page 37, Smithers Future of Packaging Long-Term Strategic Forecasts to 2030, Georgy Cameron
[2] Page 38, Smithers Future of Packaging Long-Term Strategic Forecasts to 2030, Georgy Cameron
[3] IDC Western Europe Digital Label and Packaging Printer Forecast, 2021-2025, 2021, doc #EUR147967021, July 2021
[4] IDC Western Europe Digital Label and Packaging Printer Forecast, 2021-2025, Doc # EUR147967021, June 2021