Продължаваме поредицата „Хората зад решенията“ с Йорданка Христова – Маркетинг мениджър в Коника Минолта България, лидер, който вижда света като пъстра композиция от възможности и превръща креативността в основен двигател на своя екип. За нея маркетингът е място, където идеите процъфтяват, когато всеки получи свобода да разкрие своята уникалност. В разговора ни тя споделя какво стои зад творческата ѝ енергия, как подхожда към предизвикателствата и какво я вдъхновява да търси нови перспективи в една динамична и иновативна среда.
Кой е предметът, който избра, и какво казва той за теб като лидер и човек?
Избрах пъстър букет цветя. Всяко цвете има свое място и собствена красота в композицията. Така виждам и живота – пъстър, многолик и пленителен. Избирам да виждам възможности там, където другите виждат пречки. Стремя се да съм лидерът, който не се страхува от бурята, а танцува в дъжда.
Ценя уникалността и индивидуалността на всеки от екипа ми. Вярвам, че екипната култура е като градина - колкото повече отдаденост и енергия бъдат вложени – толкова повече ще процъфтява.
Като човек – обичам тихата красота на цветята в ежедневието си. Те могат да преобразят едно пространство, да донесат усмивки и са разкошен подарък. Свързват ме с творчеството, което за мен е дълбок вътрешен процес на себепознание, малко дързост и пълна автентичност.
Kакво правиш, когато не знаеш какво да правиш?
Обикновено правя крачка встрани от ситуацията и поглеждам цялата картина, а не само фрагмент от нея. Давам си време, за да не се подведа от урагана на емоциите в конкретния момент. Доверявам се на интуицията си, защото истинската креативност идва в момента, в който си автентичен, уязвим и смело прекрачиш по пътя на неизвестното.
Какво не пише в длъжностната ти характеристика, но правиш всеки ден?
Събирам идеи и вдъхновение. Често от най-обикновените неща и житейски ситуации. Разходката в парка, общуването с дете, срещата с нови хора, изкуството, пътуването до непознати места и запознаването с различни култури ми дават друга перспектива и нов поглед върху познатото и рутината.
20 години Коника Минолта в България – какво означава това за теб?
За една компания две десетилетия като лидер на пазара са доказателство за стабилност, устойчивост и проницателност. Както и смелост да поемаш рискове, да тестваш нови подходи. Също фин усет за изграждане на най-добрия екип, който е в основата на всяка успешна компания.