УСПЕШНИ РАЗПРОДАЖБИ ЗА L’ORÉAL С KONICA MINOLTA MARKOMI MARKETING DRIVE

| 25 юни 2021

L’Oréal - най-голямата козметична компания в света, драстично разшири клиентската си база, след като генерира хиляди нови търговски лийдове в Швейцария, благодарение на вътрешна маркетингова кампания, използваща софтуера Markomi на Konica Minolta.


Безпрецедентната кампания „L’Oréal Friends and Family Sale“ е толкова успешна, че бе въведена вътрешно чрез многоканална комуникация, за да доставя нови възможности за продажба. Коефициентите на реализация на продажби от кампанията достигнали 96% за ангажираност на служители - семейство и приятели и 85% за бизнес партньори.
В основата на „L’Oréal Friends and Family Sale“ е платформата за маркетинг автоматизация Markomi – продукт на световния технологичен гигант Konica Minolta. Markomi се използва за разработване и управление на крос-медийни маркетингови кампании. Софтуерът позволява дефинирането, сегментирането, планирането и проследяването на мултимедийни маркетингови акции, които могат да включват както печатни, така и онлайн елементи като имейли, целеви страници или социални медии. Всички те са свързани с предварително дефинирани, лесни за работа работни процеси в кампанията.

В несигурните времена, породени от COVID-19, марки като L’Oréal търсят по-иновативни начини за взаимодействие със своите клиенти и намиране на нови, особено когато пътуванията са ограничени и магазините са затворени. През лятото на 2020 г. L’Oréal иска да стартира флаш разпродажба „Friends and Family“. Разпродажбата трябва да бъде отворена и за „не-клиенти“ - следователно трябва да включва и double opt-in, давайки възможност на потребителите да изтеглят ваучери.
 
Така козметичната компания се свързва със специалиста по информационни технологии и електронна търговия „OMP Service“, който използва Markomi за реализацията на кампанията, където продуктите се продават в специален „онлайн магазин“ с намаление до 70%. Предимствата на Markomi пред други маркетингови инструменти са лекотата на използване и бързото време за настройка - от началото до реализацията на кампанията изминава само една седмица. При стартирането на кампанията са предоставени лични кодове за достъп за потребители, които след това могат да препратят информацията до 20 приятели, семейство и фенове на L’Oréal. Важна целева група остават и бизнес клиентите на компанията.

С конвенционални решения, една кампания, подобна на тази на L’Oréal може да отнеме месеци, но благодарение на Markomi, настройването отнема само една седмица.
 

Успехът на кампанията предизвиква и втора разпродажба ‘Family and Friends (Winter) Sale’ малко преди Коледа 2020 г.




Много нови клиенти са активно таргетирани от успешните регистрации от първата кампания, а Markomi е успешно използван и за разпращането на бюлетин за избрана група VIP клиенти. Идеята за създаването на „ВИП клиенти“ и изпращането на „ограничени оферти“ води до високия процент на конверсия.
 

Цялата успешна история можете да прочетете тук.