ПРЕОТКРИЙТЕ ЕФЕКТИВНОСТТА НА ПЕЧАТА С НОВИТЕ ДИГИТАЛНИ РЕШЕНИЯ НА KONICA MINOLTA

| 23 септември 2020

С новите дигитални модели производствено и индустриално оборудване Konica Minolta продължава да следва мисията си да подпомага процеса на трансформация на компаниите в сектора, прогнозирайки потенциалните предизвикателства на динамично променящия се пазар и създавайки решения за тях. Очертаващите се възможности за доставчиците на печат със силен потенциал като дигитален печат на етикети, опаковки и други могат да разширят бизнеса в области, които не се смятаха за възможни само преди няколко години. Обогатяването и подобряването на печата пък могат да помогнат преработвателя да добави повече стойност, приходи и печалба към решението за производствен печат, като позволят на клиентите да отпечатват по-високо ценена продукция. За да научим подробности за новостите, които Konica Minolta предлага в областта на тонер базирания високообемен печат със своята нова серия AccurioPress C14000, задаваме нашите въпроси към Калин Димитров - Тийм лидер производствен и индустриален печат на Коника Минолта Бизнес Солюшънс България. Консултантът Индустриални решения Артин Микаелян от своя страна обяснява предим- ствата на MGI технологията, която гарантира превръщането на дигиталния отпечатък в уникален краен продукт, осигуряващ безспорно конкурентно предимство.


Калин Димитров

Г-н Димитров, какво основно отличава серията AccurioPress C14000, която е най-новото попълнение в портфолиото от дигитални производствени преси на Konica Minolta?

AccurioPress C14000 е изцяло нов модел, изграден от нула, като са използвани здрави и устойчиви елементи. Това не е наследник на никоя от текущите ни серии AccurioPress. Тя е позиционирана в така наречения HPP (high production print) сегмент при листови дигитални преси - било то сух тонер, течен тонер или мастиленоструйни. Включва множество иновации, насочени към автоматизация и издръжливост. Серията се състои от 2 модела C14000 и C12000, като единствената разлика между двата е скоростта на печат, която е съответно 140 и 120 А4 страници в минута или 80 и 69 A3 страници в минута. Производителността ѝ на час за C14000 е 4507 А3 страници за час, а за C12000 – 3882 А3 страници за час. С пиково натоварване от 2 500 000 А4 страници на месец за C14000 сами разбираме, че машината може да покрие и най-кратките производствени срокове.

Освен скоростта на печат на серията AccurioPress C14000, с която Konica Minolta навлиза в HPP сектора, какви са останалите ѝ предимства от технологична гледна точка?

Както споделих по-рано, основен акцент за Konica Minolta е автоматизация, чрез която печатниците могат да достигнат ниска себестойност, с което да бъдат конкурентни на пазара. Машината е оборудвана серийно с нашия модул за контрол на качеството, който осигурява напасване на лице/гръб, линеаризация и профилиране на машината в рамките на няколко минути. За сравнение тази операция отнемаше около 30 минути с ръчен спектрофотометър. Модулът дава обратна връзка на контролера на машината за всякакви отклонения в наситеност, отместване или дефекти в отпечатъка, като контролерът прави корекции в реално време, без да има нужда от каквато и да е намеса на оператора. Всеки дефектен лист бива отделян и отпечатван отново, като така се елиминира нуждата от ръчен преглед на поръчката и надпечат. Увеличихме размера на входния модул с вакуумна технология до размер 330x900 мм, тегло на медии до 450 гр/м2 като този размер и тегло могат да се печатат дори при автоматичен двустранен печат без намаляване на скоростта. Увеличихме и резолюцията си на печат на 2400x3600 dpi за изключителна детайлност и градация в изображенията. Машината поддържа печат на релефни, синтетични медии и пликове без нужда от допълнителни модули. Използваме изцяло ново поколение тонер за матиран отпечатък, който ни доближава още по-близо до офсета. Оборудвахме C14000/C12000 с модул, който разпознава каква медия е заредена за печат – с което слагаме край на изхвърлените листи, които колегата ни е забравил в машината, без да отбележи грамаж и вид. Не на последно място, разполагаме и с нови модули за автоматизация при довършителните процеси.

 Когато говорим за модулен принцип, какви опции за избор има клиентът? Какво може да прибави към основното тяло от гледна точка на функционалности и довършителни опции?

Освен добре познатите на пазара модули за сгъване и телово шиене, с челно обрязване и П-образен гръб, стартираме продажбите и на модул за автоматично обрязване от всички страни. Функциите и автоматизацията, които той предлага, са несравними. Обрязване на лист SRA3 до 2 броя А4 или до 4 пощенски картички. Автоматично обрязване на визитни картички и множество други операции. Вече може да оборудваме техниката ни със стакер за 3000 листа, който може да се разтоварва без спиране на машината. Модулът за инспекция предлага инспектиране на задачи с променлива информация, например баркод. Той следи в реално време дали баркодът е четим и с нужното качество.

Широката гама от медии, които серията AccurioPress C14000 поддържа от гледна точка на размери, тип и грамаж, както и богатите опции от модули, осигуряват и широка гама от приложения. За печат на какви продукти е най-подходяща серията и какви конкурентни предимства предлага?Освен познатите ни приложения като списания, каталози, фото книги и брошури в малки и средни тиражи, печат на папки, менюта и покани, визитни и поздравителни картички, печат върху пликове с увеличена печатна площ и грамаж, клиентите ни вече може да предлагат и опаковки. По този начин AccurioPress C14000/C12000 отлично се съчетава с довършителните продукти на MGI, които вече са добре познати и утвърдени на нашия пазар.
 


Артин Микаелян

Г-н Микаелян, нека сега се обърнем към вас, за да разберем повече за MGI. Партньорството на Konica Minolta с френската компания MGI Digital Graphic Technology датира от 2016 г. В какво се изразява това партньорство и до какво доведе то?

Идеята на всяко едно партньорство е да обедини знания, умения и ресурси, за да създаде продукт от следващо ниво, с добавена стойност. Реалността на печатния бранш вече е толкова наситена, че в последните няколко години концептуално нов продукт нямаше – всяка следваща машина беше плод на бавен еволюционен процес, с подобрени производствени характеристики, но без да предлага нищо ново на практика. Това по естествен път е пресякло пътищата на Konica Minolta и MGI през 2016 г. и в резултат на това сътрудничество се ражда първият им съвместен продукт MGI JetVarnish 3DS – една завършена индустриална система за обогатяване на печата с 2D, 3D лак и богата палитра от фолиа. И всичко това се случва без познатите на аналоговия свят подготовки, клишета, сита и т.н., което изисква ресурс от време и пари и на практика обезсмисля всички поръчки в малките и средните обеми тиражи. Но това е само върхът на айсберга – липсата на технологична нужда от отпечатване на специални пасери, за да се гарантира точен регистър от лист до лист, възможността да се лакира един лист с променлива дебелина на покритието от 21 до 116 микрона, и това да се случи само с едно преминаване на медията през машината, е революционно и понастоящем уникално решение. Дигитални по рождение, JetVarnish 3DS/One унаследяват всички ползи от това – възможност за мострени тиражи от 1 лист, работа с файл, вместо с отнемащи време и средства клишета, форми или сита, възможност на персонализация и работа с променливи данни и др.

 

Пазарът се променя, борбата да се спечели вниманието на крайния потребител е все по-ожесточена. Стана ясно, че MGI гарантира конкурентно предимство. Точно по какъв начин MGI технологията спомага за това?

Една технология, сама по себе си, е нищо, ако няма реално пазарно приложение, което да дава възможност на нашите клиенти да се отличат от останалите и по този начин да реализират положителни финансови резултати, разбира се. Защото в крайна сметка става въпрос точно за това. Всеки разговор, който съм имал с клиент, започва и завършва с въпроса „Колко струва и колко мога да спечеля от Вашата машина, която ми предлагате?“.

Искам малко да разширя тази теза. Коника Минолта България не предлага просто машини, а решения, които в по-малка или в по-голяма степен се отличават. Носят в себе си т.нар. „добавена стойност“, което в превод към нашите клиенти и партньори може да означава разширяване на настоящото портфолио, дори и изцяло ново такова, и по-висок марж на печалбата. През последните няколко месеца не са малко случаите, в които фирми от бранша направиха почти 180-градусов завой и започнаха да предлагат продукти, които преди това не са произвеждали – например етикети. Accurio Label 230 е именно едно такова решение, изключително подходящо за фирми, решили да стартират в това разклонение на полиграфичния сектор. MGI имат решение за обогатяване и за бизнеса с етикети – MGI JetVarnish 3D Web, която представлява ролна обогатяваща система, включително и за гъвкави опаковки. А моделът MGI JetVarnish 3D Web Color+ има в добавка и печатна секция, така че производственият цикъл да се затвори напълно.

Цялата продуктова гама на MGI, независимо дали става дума за JetVarnish 3D One или JetVarnish Evo75, имат серийно инсталиран AIS Scanner. Скенер с изкуствен интелект, който сканира в реално производствено време всеки постъпил лист в машината, анализира го и прилага необходимите корекции, така че слоят с лак да е на точното място, както е предвидено във файла, подаден на машината. Работи с ключови точки, които се определят по алгоритъм от софтуера. Затова не се налага клиентите ни да предвиждат в монтажа някакви специални марки за регистъра – MGI AIS Scanner просто няма нужда от тях!

Обогатените крайни продукти благодарение на MGI JETvarnish, са абсолютно привличащи вниманието с релефни изображения с фолио и лак. Това включва великолепни етикети за опаковки среден и малък тираж, зашеметяващи брошури за продукти и поразителни рекламни плакати за такива динамични индустрии като развлекателната, модната и бижутерийната.

 

Семейството на Konica Minolta и MGI непрекъснато се увеличава. Най-новият представител е MGI 3D One. Може ли накратко да разкажете каква е разликата между отделните системи от серията?

В предния въпрос малко повдигнах завесата за общото между продуктите във фамилията на MGI – AIS скенера. Тук ще разгледаме другите прилики, както и съществени разлики между отделните машини в портфолиото на MGI.

Може да се направи разделение, според формата на машината:
1. MGI JetVarnish 3DS/3D One – „дигитален“ формат, 35 х 105 см. Изключително подходящо допълнение към формата на продуктовите машини на Konica Minolta. Разбира се, няма ограничение да бъдат обогатени отпечатъци и от други машини и технологии.
MGI JetVarnish 3D One е идеалният избор за лесен старт в направлението „Обогатяване на печата“ – има висока производителност, ниска себестойност на копието, възможност за 2D и 3D лаково покритие между 21 и 116 микрона с едно преминаване на медията през машината, печатащи глави Konica Minolta, интелигентният AIS Scanner, UV Led изпичаща секция.

 

 MGI JetVarnish 3DS има всичко това, плюс секцията за полагане на фолио iFoil S.

 

2. MGI Jetvarnish 3D / Evo 52 – тук форматът вече е 50 х 70 см, като лаковото покритие е в диапазона между 6 и 232 микрона. Отговорността за прецизното лаково покритие пак е поверена на доказалите се печатни глави Konica Minolta, а за безупречния регистър се доверяваме на AIS Scanner. И понеже се намираме в един от най-предпочитаните формати, тук вече можем да окомплектоваме с палетни фийдъри и стакери на медията за още по-удобна и ефективна работа с индустриален клас машина. При MGI JetVarnish Evo 52 съществува опцията да се надгради до формат 70 х 100 см., ако в даден момент производството достигне до тази нужда.

 

3. MGI Evo 52 / 75, формат 70 х 100 см - семейство от напълно завършен индустриален клас и като производителност, и като диапазон от възможното за полагане лаково покритие и фолио – минималната дебелина започва от 3 микрона. Представете си как в един лист можете да имате въздействащи ефекти от 3 до 232 микрона и това сте го получили само с помощта на един файл и 5 минути време. Приложенията и комбинациите на ефектите могат да са ограничени само от въображението на използващия технологията.

 

Обогатяването с лак и фолио на печатни продукти е главната задача на MGI. В тази връзка има ли съвместимост между печатащите производствени системи на Konica Minolta и отделните MGI системи?

Разбира се! MGI e част от голямото семейство на Konica Minolta и е логично да има права и обратна съвместимост между продуктите ѝ – отпечатъците от всяка производствена система на Konica Minolta могат директно да се подадат на входа на машина за обогатяване от MGI и да се получи прекрасен резултат и то още от първия лист, благодарение отново на интелигентния MGI AIS Scanner. Което пък значи, че на практика е елиминирана нуждата от „макулатури“ (различен брой пробни печатни листа, за да се нагласи тиражът). Което може да значи само едно – още повече реализирана печалба!

 

Персонализацията също може да придаде добавена стойност на един краен печатен продукт. Как MGI се справя с тази задача и  възможно ли е персонализацията да се случи с лак или фолио?

Като се каже, че една машина е „дигитална“, то първата асоциация, която потребителите правят е „персонализация“. Продуктовото семейство на MGI не прави изключение от това – от MGI JetVarnish 3D One до MGI JetVarnish 3D Evo 75 и JetVarnish 3D Web имат възможност за инсталиране на модул за персонализация и работа с променливи данни. Възможните комбинации са много – персонализация с лак, фолио, с лак и фолио. Процесът е лесен и автоматизиран.

 

За какви компании е подходящо подобно решение и какви са реалните приложения на технологията, които най-често срещате в практиката си?

Краткият отговор е – за гъвкавите и находчивите!

Иначе казано – за всички, които искат да добавят уникална стойност към вече изпълнилия до краен предел смисъл пълноцветен печат. Има го на всеки ъгъл, борбата (къде лоялна, къде не) е за разлика в стотинки, за качество - да не отварямe тази тема.
Различието - това да направиш един иначе срещан на много места продукт с уникална визия, да добавиш едно ново усещане, чисто физическо 3D усещане, е нещо, което ти дава възможност да заявиш на пазара една нова услуга, нов дигитален подход, виждаш едни нови възможности, които отварят врати към други и т.н. Клиентите търсят нещо ново, нещо достъпно и цената тогава съвсем не е фактор номер едно.

Виждал съм много приложения и продължавам да виждам нови такива – единственото нещо, което може да сложи някакъв лимит на приложенията, е артистичната фантазия на хората, които създават печатната красота, а именно – графичните дизайнери.
Разбира се, наше приятно задължение е да въведем и обучим търговските и графичн екипи на бъдещия ни партньор, за да могат едните да  продават добре този продукт от ново ниво, а другите да го създават.

 

Господа, благодаря за детайлната информация. И последен въпрос - можем ли да видим на живо решенията, за които говорихме?

Имаме прекрасно оборудван шоурум и там е мястото, където на спокойствие и на чаша кафе, в компанията на нашите консултанти, всеки клиент може в детайли да разгледа възможностите на нашите решения и да получи отговори на конкретни въпроси.

Заповядайте на демонстрация в нашия шоурум в гр. София, ул. Витошки камбани 9 или заявете такава на нашия сайт www.konicaminolta.bg/demo-request. Вие ще дойдете с Вашите файлове, но ще си тръгнете с мостри от нашите нови дигитални системи, обогатени от MGI JetVarnish технологията

Новоинсталираната система AccurioPress C12000 в шоурума на Коника Минолта България

 

*Интервюто е публикувано в бр. 4/2020 на сп. Опаковки и Печат“, въпросите зададе инж. Елисавета Илиева

Свързани статии

Свързани статии