Прогнозите и тенденциите в търговския печат за 2020 г.

| 12 декември 2019

Коментар от Olaf Lorenz, Генерален мениджър, DX Branding Division, Konica Minolta Inc.


Независимо дали модерната дума или фраза е трансформация, диверсификация, Индустрия 4.0, Интернет на нещата, производство “точно навреме” или отпечатване  „при поискване“ - ясно е, че автоматизацията и софтуерът са основни двигатели и придобиват все по-голямо значение. Използването на данни в реално време за проследяване и подобряване на производството става все по-често явлениe, а скоро ще се превърне и в норма.



В следващите месеци и години клиентите ще придобиват все по-широк поглед върху тези теми, ще се ангажират с тях и ще анализират какъв бъдещ ефект могат да имат те върху техния бизнес модел. 



Някои коментатори предполагат, че печатът се бори да намери своето подходящо място в маркетинговия микс и ще продължи да намалява като дял. В Konica Minolta гледаме под друг ъгъл на нещата. Успешните печатни компании продължават да възприемат новите възможности, които се разкриват с дигитализацията. Печатът и дигиталното съществуват съвместно, те се допълват, а най-успешните компании се възползват и от двете.



Прогнозите на Keypoint Intelligence / InfoTrends[1] показват, че в Западна Европа обемът на дигиталния цветен печат вече е по-голям от монохромния и ще продължава да нараства. В производствения цветен печат със средни обеми, където Konica Minolta е лидер на пазара, прогнозата в доклада се определя като „положителна с очакван по-висок растеж“. Ръстът в производството на големи обеми също остава висок.



Този анализ отразява и собственото ни пазарно възприятие. Това е една от причините да преминем през 2020 г. с пълна увереност след пускането на новата ни серия AccurioPress C14000 (140 страници в минута), което е първото ни попадение в сегмента за печат с голям обем. Цифровите тонер базирани производствени системи, които включват и C12000, се възползват от усъвършенстваната автоматизация, по-малката интервенция от страна на оператора и по-високата производителност с по-малко отпадъчен материал.


Индустриалното производство, задвижвано от ръста на формат B2, се посочва от изследователските консултанти като „топ тенденция“ на европейския пазар. Нашата дигитална мастиленоструйна система AccurioJet KM-1 B2 + UV е посочена като "швейцарския нож" на печатарската индустрия, тъй като има толкова много приложения, които могат активно да създадат нови бизнес възможности и да превърнат мастиленоструйната технология в реалност в сектора за опаковки и печат. Клиентите от цяла Европа, които тази година са инвестирали в AccurioJet KM-1, включват Colourfast Financial, Tierps Truckeri и Druckpartner Druck- und Medienhaus.


Факторите, които допринасят за цялостното развитие на пазара за цветен дигитален печат, са многобройни, но един от основните е софтуерът. Като пример нашето приложение за добавена реалност genARate се определя като спомагащо за формирането на бъдещото мислене на бранд мениджърите, посланиците на марката, творците и дизайнерите, докато клиентите продължават да завземат нови пазари.


Бъдещите основни пазарни двигатели ще продължат да включват по-целенасочен маркетинг, оптимизирано производство, устойчивост и печат на променливи данни. И това е една от причините да разкрием Markomi през 2019 г., нашата много гъвкава и евтина многоканална маркетинг платформа, която помага на клиентите да разработят печеливши кампании с добавена стойност за себе си и за своите клиенти. Нека не забравяме също така, че собствениците на марки все повече искат да добавят стойност чрез иновативни декоративни и тактилни елементи в отпечатъка, именно там същността на дигиталния печат носи различни предимства.



В тази връзка технологиите като дигиталните системи за обогатяване на нашия стратегически партньор MGI са готова възможност производителите на етикети и търговските печатници да предлагат високо креативни услуги и да спечелят нов бизнес. Например, дигиталната преса за обогатяване JETvarnish 3DWeb на MGI за етикети и гъвкави опаковки предлага вграден модул за плоско и 3D точково UV покритие, 3D релефни лакови текстури и плоско и релефно фолио.

С навлизането в новото десетилетие с нетърпение очакваме да продължим да разширяваме присъствието си на пазарите за индустриален печат, които продължават да се придвижват все повече към дигиталните технологии. Въпреки общия спад в печатното производство, пазарите в страните от Централна и Източна Европа показват ръст. В Румъния миналата година видяхме вълна от инвестиции в JETvarnish системи от Konica Minolta – всички, подкрепени от признатите от световна класа поддръжка и обслужване на Konica Minolta. Клиентите използват системите за всякакви приложения, включително книги, фотокниги и печат на списания.



Новото десетилетие бележи друг важен етап в дигиталния тонер базиран печат за Konica Minolta с 500-та инсталация на нашата етикетна система AccurioLabel. Това е невероятна история на успеха, особено като се вземе предвид, че влязохме в сегмента за печат на етикети преди малко повече от четири години.


Не става въпрос обаче само за технологията или качеството - това е даденост. Следвайки подход, базиран на сътрудничеството, като истинска клиентски ориентирана компания, ние активно извличаме опит от клиенти, партньори и собственици на марки за мастиленоструйни и тонер базирани системи. По целия свят, денонощно - ние помагаме на нашите клиенти да дадат форма на идеите си. Нашият специализиран пазарен подход работи. Заедно с нашите клиенти преоткриваме какво е възможно в търговския печат.


[1] Western Europe Production Printing Market Forecast: 2018-2023, Ralf Schlözer, July 2019, Keypoint Intelligence