Прогнозите и тенденциите в търговския печат за 2020 г.

| 12 декември 2019

Коментар от Olaf Lorenz, Генерален мениджър, DX Branding Division, Konica Minolta Inc.


Независимо дали модерната дума или фраза е трансформация, диверсификация, Индустрия 4.0, Интернет на нещата, производство “точно навреме” или отпечатване  „при поискване“ - ясно е, че автоматизацията и софтуерът са основни двигатели и придобиват все по-голямо значение. Използването на данни в реално време за проследяване и подобряване на производството става все по-често явлениe, а скоро ще се превърне и в норма.



В следващите месеци и години клиентите ще придобиват все по-широк поглед върху тези теми, ще се ангажират с тях и ще анализират какъв бъдещ ефект могат да имат те върху техния бизнес модел. 



Някои коментатори предполагат, че печатът се бори да намери своето подходящо място в маркетинговия микс и ще продължи да намалява като дял. В Konica Minolta гледаме под друг ъгъл на нещата. Успешните печатни компании продължават да възприемат новите възможности, които се разкриват с дигитализацията. Печатът и дигиталното съществуват съвместно, те се допълват, а най-успешните компании се възползват и от двете.



Прогнозите на Keypoint Intelligence / InfoTrends[1] показват, че в Западна Европа обемът на дигиталния цветен печат вече е по-голям от монохромния и ще продължава да нараства. В производствения цветен печат със средни обеми, където Konica Minolta е лидер на пазара, прогнозата в доклада се определя като „положителна с очакван по-висок растеж“. Ръстът в производството на големи обеми също остава висок.



Този анализ отразява и собственото ни пазарно възприятие. Това е една от причините да преминем през 2020 г. с пълна увереност след пускането на новата ни серия AccurioPress C14000 (140 страници в минута), което е първото ни попадение в сегмента за печат с голям обем. Цифровите тонер базирани производствени системи, които включват и C12000, се възползват от усъвършенстваната автоматизация, по-малката интервенция от страна на оператора и по-високата производителност с по-малко отпадъчен материал.


Индустриалното производство, задвижвано от ръста на формат B2, се посочва от изследователските консултанти като „топ тенденция“ на европейския пазар. Нашата дигитална мастиленоструйна система AccurioJet KM-1 B2 + UV е посочена като "швейцарския нож" на печатарската индустрия, тъй като има толкова много приложения, които могат активно да създадат нови бизнес възможности и да превърнат мастиленоструйната технология в реалност в сектора за опаковки и печат. Клиентите от цяла Европа, които тази година са инвестирали в AccurioJet KM-1, включват Colourfast Financial, Tierps Truckeri и Druckpartner Druck- und Medienhaus.


Факторите, които допринасят за цялостното развитие на пазара за цветен дигитален печат, са многобройни, но един от основните е софтуерът. Като пример нашето приложение за добавена реалност genARate се определя като спомагащо за формирането на бъдещото мислене на бранд мениджърите, посланиците на марката, творците и дизайнерите, докато клиентите продължават да завземат нови пазари.


Бъдещите основни пазарни двигатели ще продължат да включват по-целенасочен маркетинг, оптимизирано производство, устойчивост и печат на променливи данни. И това е една от причините да разкрием Markomi през 2019 г., нашата много гъвкава и евтина многоканална маркетинг платформа, която помага на клиентите да разработят печеливши кампании с добавена стойност за себе си и за своите клиенти. Нека не забравяме също така, че собствениците на марки все повече искат да добавят стойност чрез иновативни декоративни и тактилни елементи в отпечатъка, именно там същността на дигиталния печат носи различни предимства.



В тази връзка технологиите като дигиталните системи за обогатяване на нашия стратегически партньор MGI са готова възможност производителите на етикети и търговските печатници да предлагат високо креативни услуги и да спечелят нов бизнес. Например, дигиталната преса за обогатяване JETvarnish 3DWeb на MGI за етикети и гъвкави опаковки предлага вграден модул за плоско и 3D точково UV покритие, 3D релефни лакови текстури и плоско и релефно фолио.

С навлизането в новото десетилетие с нетърпение очакваме да продължим да разширяваме присъствието си на пазарите за индустриален печат, които продължават да се придвижват все повече към дигиталните технологии. Въпреки общия спад в печатното производство, пазарите в страните от Централна и Източна Европа показват ръст. В Румъния миналата година видяхме вълна от инвестиции в JETvarnish системи от Konica Minolta – всички, подкрепени от признатите от световна класа поддръжка и обслужване на Konica Minolta. Клиентите използват системите за всякакви приложения, включително книги, фотокниги и печат на списания.



Новото десетилетие бележи друг важен етап в дигиталния тонер базиран печат за Konica Minolta с 500-та инсталация на нашата етикетна система AccurioLabel. Това е невероятна история на успеха, особено като се вземе предвид, че влязохме в сегмента за печат на етикети преди малко повече от четири години.


Не става въпрос обаче само за технологията или качеството - това е даденост. Следвайки подход, базиран на сътрудничеството, като истинска клиентски ориентирана компания, ние активно извличаме опит от клиенти, партньори и собственици на марки за мастиленоструйни и тонер базирани системи. По целия свят, денонощно - ние помагаме на нашите клиенти да дадат форма на идеите си. Нашият специализиран пазарен подход работи. Заедно с нашите клиенти преоткриваме какво е възможно в търговския печат.


[1] Western Europe Production Printing Market Forecast: 2018-2023, Ralf Schlözer, July 2019, Keypoint Intelligence


About Konica Minolta Business Solutions Europe

 

Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, based in Langenhagen, Germany, is a wholly owned subsidiary of Konica Minolta Inc., Tokyo, Japan. Konica Minolta enables its clients to champion the digital era: with its unique imaging expertise and data processing capabilities, Konica Minolta creates relevant solutions for its customers and solves issues faced by society. As a provider of comprehensive IT services, Konica Minolta delivers consultancy and services to optimise business processes with workflow automation. The company further offers its customers solutions and managed services in the field of IT infrastructure and IT security as well as cloud environments. With regard to its office printing solutions, "IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" stated that Konica Minolta is "recognised globally as a leader in print transformation". As a strong partner for the professional printing market, Konica Minolta offers business consulting, state-of-the-art technology and software and has established itself as the production printing market leader for more than a decade in Europe (InfoSource). Its Business Innovation Centre in London and four R & D laboratories in Europe enable Konica Minolta to bring innovation forward by collaborating with its customers as well as academic, industrial and entrepreneurial partners. For its innovative service approach that complements their devices perfectly, Konica Minolta was awarded the prestigious ‘"Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" by Keypoint Intelligence. Konica Minolta Business Solutions Europe is represented by subsidiaries and distributors in more than 80 countries in Europe, Central Asia, the Middle East and Africa. With approximately 10,000 employees (as of April 2020), Konica Minolta Europe earned net sales of over 2.34 billion in financial year 2019/2020.

 

For more information, please visit http://newsroom.konicaminolta.eu and follow Konica Minolta on Facebook, YouTube and Twitter @KonicaMinoltaEU

 

Terms and product names may be trademarks or registered trademarks of their respective holders and are hereby acknowledged.