Konica Minolta обявява успешното използване на AIRe Link - новия си инструмент за отдалечена визуална поддръжка

| 5 август 2020

Konica Minolta Business Solutions Europe (Konica Minolta) има удоволствието да обяви успешното използване на прототип на новия си инструмент за дистанционна визуална поддръжка - AIRe Link. Както при много други производствени организации, услугите и поддръжката от страна на Konica Minolta бяха силно засегнати от ограниченията за пътуване през последните месеци поради COVID-19. Ситуацията ускори процеса по финализиране на проекта и пилотното тестване на инструмент за отдалечена визуална поддръжка, разработван от Центъра за иновации на бизнеса на Konica Minolta като част от решенията за дигитално работно място. AIRe Link позволява на компаниите те сами да открият и разрешат проблеми, свързани с техните устройства за печат, докато екипът на Konica Minolta ги подпомага от разстояние. През първите четири месеца на вътрешно пилотно използване на инструмента са избегнати повече от 1 000 посещения на клиенти на място в цяла Европа. Сега Konica Minolta предлага безплатно използване на бета версия на инструмента на външни компании, така че те също да могат да решават проблеми от разстояние, докато работят по поддръжката на своите клиенти.


AIRe Link е облачно решение, което дава възможност на техническия специалист да вижда  всичко, което в реално време клиентите виждат, използвайки  камерата на смартфона или таблета си. Вместо да им се налага да инсталират приложение или да създадат акаунт, клиентите трябва само да кликнат върху връзката за покана, получена чрез SMS и сесията се отваря в браузъра на смартфона или таблета им. Техническият специалист може също така да използва дигитален маркер за екрана или рисунка в моментната снимка на клиента, за да осигури визуална навигация по време на диагностиката на проблема и да преведе клиента през процеса за отстраняване на проблема.

Използването на AIRe Link води до по-бързо идентифициране на проблеми и много често отдалеченото им разрешаване, което гарантира редуциране на пътуванията от страна на техниците, по-бързото отстраняване на неизправности, намаляване на разходите и спестяване на емисии на CO2. Освен това значително подобрява удовлетвореността на клиентите и защитава благосъстоянието на техническия екип.


Използване на AIRe Link в Konica Minolta


"След като докладвах за проблем на устройството за печат на Konica Minolta, бях помолен да използвам AIRe Link, за да покажа примерни отпечатъци на сервизния техник. Той ме преведе през някои процедури за отстраняване на проблеми и успя да открие хардуерна част, която се нуждае от подмяна. Тъй като диагностиката на повредите вече беше извършена дистанционно и техникът вече знаеше точно коя резервна част се нуждае от подмяна, моята машина беше оправена още при първото посещение. AIRe Link беше невероятно бърз и лесен за използване."

 Gurney Ghathory, Rayprograghics Ltd, Обединеното кралство


След като доказа ползите и стабилността си в затворена бета версия, Konica Minolta реши да ускори разработването на AIRe Link и в момента разгръща решението в сервизни екипи в цяла Европа. Целта е да се повиши ефективността на отдела за обслужване и поддръжка на Konica Minolta, като същевременно се гарантира непрекъснатостта на бизнеса за компанията и нейните клиенти в случай на ограничения, които не позволяват посещения на място.


"AIRe Link е перфектното допълнение към нашия набор от инструменти за управление на услуги. Позволява ни да увеличим времето за работа на инфраструктурата на клиентите, като същевременно оптимизираме нашите процеси. Ние също използваме този инструмент, за да увеличим трансфера на знания и умения между нашите сервизни групи."

Gerald Pomper, Ръководител на отдела за обслужване и поддръжка на Konica Minolta Business Solutions Германия


AIRe Link за други индустрии


В допълнение към откриването на неизправности на офисни мултифункционални устройства или производствени машини, Konica Minolta предлага инструмента AIRe Link и като отворено бета решение безплатно за своите клиенти, дилъри и външни компании. Той може да се използва и за устройства или машини в други индустрии, пример за което е случай с клиента на Konica Minolta Bruker. Bruker е глобална компания с 6 000 служители, доставящa високоефективни научни инструменти и високостойностни аналитични и диагностични решения, които позволяват на учените да изследват живота и материалите на молекулярно, клетъчно и микроскопично ниво. Един от клиентите на Bruker в Хърватия имаше проблеми с инструментите си. 


"С AIRe Link успяхме да разрешим проблема дистанционно и така не се наложи пътуване до Хърватия. AIRe Link ни помага да спестим разходи, като същевременно увеличава удовлетвореността на клиентите, тъй като не е необходимо да чакат сервизен техник. Освен това AIRe Link всъщност е единственият начин да върнем техниката в експлоатация за нашите клиенти в страни с ограничен достъп. Решението AIRe Link е лесно за използване и осигурява отлично качество на видео и аудио връзката."

David Burian,  Bruker s.r.o, Чехия


Всичко, от което се нуждаят компаниите, за да започнат да използват решението, е да създадат потребителски акаунт, което отнема само няколко минути.

Сегашната отворена бета версия ще премине към производствена версия през 2021 година.

Инициативата AIRe Link отразява развитието на Konica Minolta в посока предлагане на клиентите на работещи и интелигентни решения за работното място в условията на дигитализация, като същевременно увеличава мерките за устойчивост и насърчава благосъстоянието на служителите.

За повече информация за AIRe Link може да прочетете тук.