Ask the experts: Попитахме Жюстин Томс за новите тенденции в дигиталната среда, успешната стратегия за списване на корпоративен блог и формулата за успех през нейния поглед

| 13 ноември 2020

.

Жюстин Томс е дългогодишен дигитален предприемач, преподавател и вдъхновител. Ръководи една от най-старите уеб агенции у нас - ABC Design & Communication. Организатор на конкурса Сайт на годината за най-добър сайт. Автор на над 15 книги по темата за дигиталните комуникации. Преподава онлайн медии и маркетинг в НБУ и СофтУни Digital. Майка и граждански активист за промяна.


Жюстин, през последните месеци всички трябваше бързо да свикнем с дистанционната работа и дигиталното работно място. Дигитализацията се превърна в необходимост за всички сектори, на които се наложи да преструктурират работните си процеси спрямо заобикалящата ни „нова реалност“. Обръщаме се към теб като експерт в областта на онлайн медиите и дигиталния маркетинг - какво се промени в онлайн пространството през изминалите месеци и кои са новите тенденции в дигиталната среда?

 

Първо искам да благодаря за възможността :)

 

Много неща се промениха в последните месеци. В онлайн средата това, което виждаме от пролетта насам е изключително завишено потребление, което в различните сегменти варира между 15 до 50%, не само за България, за света. Социалните мрежи, разбира се, доминират, но и посещението на новинарски сайтове и други източници на информация онлайн също рязко скочи.

 

Това, което никой преди това не успяваше да направи за електронната търговия у нас, пандемията го направи.

 

В определени моменти разпространението на фалшиви новини в тази ситуация доминираше и обществото ни продължава да е доста застрашено от това явление.

 

И не на последно място - хората станаха, съвсем разбираемо, много чувствителни, което прави задачата на комуникатори и маркетолози по-сложна. Ключово е да се мисли много и върху послания, върху начини за активация, време и други, които не бяха толкова важни в епохата преди това.

 

Каква е успешната стратегия при списване на корпоративен блог?

 

Блогът е ключов, но взискателен и бавен инструмент, който може да е полезен и има място в корпоративните комуникации на всеки бизнес. Успешната стратегия за блога изисква на стратегическо ниво поставяне на правилни цели, познаване на аудиторията и съобразяване с нея, създаване на атрактивно, релевантно за бранда, добро съдържание и след това качествената му дистрибуция.

 

Съчетаваш успешно различни роли в ежедневието си - освен като консултант по онлайн медии и маркетинг и управител в онлайн агенцията ABC Design & Communication, преподаваш дигитален маркетинг на студентите в Нов Български Университет. Каква е  формулата за успех за теб?

 

Добро подреждане на времето и задачите за деня, отдаденост и вероятно доза работохолизъм :) Обичам преподаването и срещите със студентите ме зареждат. Различните ми задачи се допълват и внасят динамика в ежедневието, разнообразие, което ми допада.

 

Успехът като цяло е доста относително нещо и за всеки е нещо различно в отделните етапи от живота. За мен това е възможността да имам удовлетворение от работата си и да знам, че правя своето светът в който живеем да е поне малко по-добър.

 

В Konica Minolta работим активно, за да предоставим на компаниите визията, технологиите и инструментите, за да изградят своето дигитално работно място на бъдещето. Според теб, как би изглеждал един университет на бъдещето през погледа на преподавател?

 

Все повече става ясно, че предстои голяма промяна, не само в университетите, в цялото общество. Според мен онлайн обучението ще навлезе още повече, дори след пандемията. Нови, интерактивни форми ще са все по-често застъпвани, наред с технологични иновации, дигитални инструменти и интерактивност. Самото образование ще е все повече през целия живот, ще излезе от младежките години, както е основно в момента.

 

Сподели ни коя е книгата, която последно те впечатли силно и защо?

 

 Аз съм доста активен читател и ежедневно отделям време за четене. Съотношението между художествена и нехудожествена литература е около 50 на 50. За бизнес силно препоръчвам да се погледнат Новият бизнес модел на Брайън Солис и Хаотика на Филип Котлър. В тях се очертават ясно тенденции, които вече виждаме ще са неизменни в бизнеса и комуникациите. Още две, пряко не толкова бизнес книги, но мисля полезни за всички, защото дават интересен поглед назад и в бъдещето - Хомо Деус на Ювал Харари и Защо нациите се провалят на Даръм Аджемоглу. Истинско удоволствие е да се четат и осмислят тези текстове.

 

 

 


About Konica Minolta Business Solutions Europe

 

Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, based in Langenhagen, Germany, is a wholly owned subsidiary of Konica Minolta Inc., Tokyo, Japan. Konica Minolta enables its clients to champion the digital era: with its unique imaging expertise and data processing capabilities, Konica Minolta creates relevant solutions for its customers and solves issues faced by society. As a provider of comprehensive IT services, Konica Minolta delivers consultancy and services to optimise business processes with workflow automation. The company further offers its customers solutions and managed services in the field of IT infrastructure and IT security as well as cloud environments. With regard to its office printing solutions, "IDC MarketScape: Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment" stated that Konica Minolta is "recognised globally as a leader in print transformation". As a strong partner for the professional printing market, Konica Minolta offers business consulting, state-of-the-art technology and software and has established itself as the production printing market leader for more than a decade in Europe (InfoSource). Its Business Innovation Centre in London and four R & D laboratories in Europe enable Konica Minolta to bring innovation forward by collaborating with its customers as well as academic, industrial and entrepreneurial partners. For its innovative service approach that complements their devices perfectly, Konica Minolta was awarded the prestigious ‘"Buyers Lab PaceSetter Award for Serviceability and Support 2020/2021" by Keypoint Intelligence. Konica Minolta Business Solutions Europe is represented by subsidiaries and distributors in more than 80 countries in Europe, Central Asia, the Middle East and Africa. With approximately 10,000 employees (as of April 2020), Konica Minolta Europe earned net sales of over 2.34 billion in financial year 2019/2020.

 

For more information, please visit http://newsroom.konicaminolta.eu and follow Konica Minolta on Facebook, YouTube and Twitter @KonicaMinoltaEU

 

Terms and product names may be trademarks or registered trademarks of their respective holders and are hereby acknowledged.