Споделяне
Приоритетни инициативи в обогатяването на печата и производството на опаковки
На 2 октомври Konica Minolta Inc. (Konica Minolta) обяви допълнителна инвестиция в базираната във Франция MGI Digital Technology (MGI), водещ производител в областта на дигитално печатно оборудване с висока добавена стойност *1. Konica Minolta и MGI сформират капиталов и бизнес съюз през януари 2014 г.
На 30 септември 2020 г. Konica Minolta придоби допълнителен дял в MGI, довеждайки дяла си заедно със съществуващия до 42,3%. MGI, която има 204 служители, е основана през 1982 г. със седеалище в гр. Френ, Франция. Приходите от MGI са 68,17 милиона евро за 2019 година.
Машините за дигитално обогатяване на MGI използват 100% мастиленоструйни глави, произведени от Konica Minolta, и отговарят на нарастващите нужди от печат с висока добавена стойност и с подсилени ефекти чрез полагане на частичен лак и фолио.
През 2016 г. Konica Minolta навлезе мащабно в индустриалния печат. Чрез добавяне на стойност, използвайки възможностите на дигиталните технологии, компанията създаде нови пазари, разшири мащаба и обхвата на своя бизнес.
В областта на печата на етикети и опаковки определено има място за дигитализация в следпечатните процеси като лаково покритие, ламиниране, полагане на фолио, рязане. Чрез добавяне на технологии за частичен лак и фолио и други дигитални довършителни устройства на MGI към продуктовата си гама, Konica Minolta увеличи присъствието си на пазара за индустриален печат и постигна бизнес растеж.
В изявление на Konica Minolta се казва, че през последните четири години индустриалният печат на Konica Minolta приблизително е удвоил обема си. По време на пандемията от Covid-19 търсенето временно е стагнирало в някои области . В средносрочен и дългосрочен план обаче компанията вярва, че търсенето на индустриален печат ще се измества прогресивно към задания "при поискване" и че преминаването от конвенционален към дигитален печат ще се ускорява все повече, за да отговори на тази промяна в търсенето.
Дигитализацията на следпечатните операции ще се превърне в приоритетна. По-специално, от съществено значение е да се разшири гамата от машини за дигитално обогатяване, които правят отпечатъците по-атрактивни. За Konica Мinolta е от решаващо значение задълбочаването на съюза с MGI , първата компания в света, която комерсиализира машините за дигитално обогатяване.
В момента Konica Minolta пуска на пазара AccurioJet KM-1e, 29-инчова UV мастиленоструйна машина, която може да печата и върху картонени опаковки. Очаква се от 2018 г. до 2028 г. пазарът на печат на опаковки да нараства с 15% годишно*2 и се позиционира като ключово поле за разширяване на бизнеса. По време на Drupa в Германия през 2016 г. MGI направи технологична демонстрация на своя ALPHAJET - система, която позволява интегриран печат, обогатяване и последваща обработка, като може да се обработват и гофрирани материали.
Konica Minolta ще се стреми да увеличи стойността на MGI и да установи силна позиция на пазара, като ефективно въведе и ALPHAJET, като се възползва от контактите с клиенти, които компанията е натрупала чрез своята глобална мрежа за продажби и възможности.
В изявлението се добавя, че в бъдеще Konica Minolta се стреми да осигури най-добрата дигитална система, която може автоматично да завърши целия цикъл – предварителна подготовка, печат и последващ процес до извеждане на крайния продукт.
* 1:В този контекст това означава оборудване, което извършва обогатяване като например дебел лак и фолио, като процес, последващ обикновен печат
* 2:Прогнозни данни въз основа на изследвания на Konica Minolta