Споделяне
Изпълнителният директор на Коника Минолта Бизнес Солюшънс България ЕООД - г-жа Елена Дречева разкрива кои са основните сили, тласкащи компанията, обявена за „Търговец на годината“ (2019) напред и нагоре
Г-жо Дречева, честита награда! Кoe според Вас открои Коника Минолта България сред останалите номинирани за приза „Търговец на годината“?
Освен престижно признание наградата е и голяма отговорност. Не мога да посоча кой от факторите се е оказал решаващ при избора ни за „Търговец на годината“, но мога да кажа каква е философията, която ние от Коника Минолта България неизменно изповядваме във взаимоотношенията ни с нашите клиенти. Възприемаме всеки от тях като наш дългосрочен доверен партньор. За нас е изключително важно клиентите да могат да разчитат на бързата ни реакция, професионализъм и човешко отношение. Инвестираме постоянно в повишаване на квалификацията на екипа ни от сервизни инженери, за да можем да предоставяме високо качество на обслужване, защото когато говорим за професионални печатни системи, с които собствениците на печатници правят бизнес, това е приоритет.
Преди години стартирахме специална академия за нашите клиенти, имаща за цел служителите им винаги да са информирани за новостите на пазара и да не престават да развиват своите професионални знания и умения. Академията ни се радва на голям успех, затова смятаме да разширим обхвата ѝ на дейност. Споделяме добри практики, осигуряваме консултации. Публикуваме и успешни проекти на наши клиенти, което подпомага популяризирането и разрастването на бизнеса им.
Всяка разработка на компанията, всеки нов продукт е с мисъл за клиента. Най-голямата награда за нас е спокойният и доволен клиент. Konica Minolta е една от компаниите, задаващи тенденциите в производствения и индустриалния печат. В този ред на мисли какво да очакваме следващите няколко години?
В подкрепа на това ще цитирам изследването на Smithers Pira – „Бъдещето на дигиталния срещу офсетовия печат до 2024 г.“(за периода 2014-2024 г.), според което дигиталният печат е най-бързо растящият сегмент в печата. В момента той заема 20% от общата стойност на глобалния пазар, като очакванията са до 2024 г. да се увеличи до 80% (от 103,1 млрд. на 180,9 млрд. долара). Това не трябва да е изненада, тъй като цифровите технологии позволяват достъпа до много функции, които клиентите на търговския печат, печата на опаковки и индустриалния печат търсят. Все по-голямата нужда от персонализация и по-къси тиражи налага бързата адаптация и преориентиране от страна на доставчиците на печатни услуги.
Все повече доставчици на печатни услуги ще се пренасочват към производството на етикети и опаковки поради факта, че се доказаха най-стабилни в кризисни условия. Очаква се като стойност и обем етикетният пазар да продължи да се развива агресивно. Прогнозно от 2014 до 2024 г. ръстът му ще е над 50%. През 2019 г. дигиталните технологии вече са 30% от сектора. Това е и причината Konica Minolta да развива своите етикетни печатни системи с предложения като революционното решение с добавянето на нова флексопечатна станция към етикетните преси AccurioLabel, предоставяща възможност за пети цвят. Освен ръста на дигиталния печат се очаква и значително увеличаване на търсенето на дигитални решения за обогатяване на отпечатъците, което е свързано с нарастващата нужда от отличаване на продуктите от конкурентните с цел запазването на пазарни дялове и придобиване на нови. Тук Konica Minolta не следва, а чертае тенденциите чрез партньорството си с френската компания MGI, предлагайки уникални технологии, които могат да задоволят и най-високите пазарни изисквания.
Няма никакво съмнение, че във висококонкурентната среда, в която се намираме, най-важният фактор в съревнованието между отделните брандове е времето, необходимо даден продукт да бъде забелязан от потребителя, т.е. времето, за което опаковката може да задържи неговото внимание. Обогатяването на печата добавя стойност и може да превърне един стандартен цветен отпечатък в наистина уникален продукт. Точно в това е силата на MGI технологията. По данни от официални проучвания продуктът с обогатена опаковка се забелязва 2 пъти по-бързо на регала и задържа с 21% повече вниманието на крайния клиент. Освен това нарастването на дела на дигитално обогатени продукти е безспорен факт. Според проучване на InfoTrends през 2020 г. се очаква той да достигне 27%, като в доклада не са отчетени последиците от коронакризата.
Когато говорим за потенциала и спецификите на българския пазар, може би трябва да извадим на фокус MGI JetVarnish 3DS и MGI JetVarnish 3D One. 3D One е най-добрият избор за лесен старт, когато става въпрос за обогатяване на печата, тъй като технологията дава възможност за 2D и 3D лаково покритие с едно преминаване на медията /с един пас?/. MGI JetVarnish 3DS е с едно ниво над 3D One, защото включва и секция за полагане на фолио – iFoil S.
Последната година изправи бизнеса пред предизвикателства, които трудно бихме си представили преди това. Всички компании трябваше да реагират бързо на новите условия и да преосмислят стратегическите си планове. Реално гъвкавостта и адаптивността се оказаха решаващи в настоящата ситуация. Затова и Konica Minolta продължава мисията си да предоставя на своите клиенти адекватни на новите условия решения, с помощта на които лесно да се отличат от конкурентите.
Освен директно свързани с печата технологии компанията предлага и решения, които облекчават работата на служителите в променените условия на работа и общуване. Новият инструмент за отдалечена визуална поддръжка – AIRe Link, например позволява на компаниите сами да откриват и разрешават проблеми, свързани с тяхното оборудване, докато обслужващият инженерен екип ги подпомага от разстояние. Със софтуера AIRe Link Konica Minolta реално предоставя на своите партньори възможността за дистанционна поддръжка на оборудването на клиентите им, спазвайки изискванията за безопасност и съкращавайки бюджетните и времеви ресурси.
Konica Minolta не спира да работи в посока предоставянето на най-добрите възможни решения на своите клиенти.
Новата флексопечатна секция за ролните преси AccurioLabel (също лансирана през 2020 г.) с възможност за печат на бяло и други цветове, е разработена да реагира на бързо променящите се пазарни изисквания. Опцията за модернизация е насочена към производителите на етикети, търсещи цялостно хибридно решение, което да допълни системите за дигитален печат от висок клас. Тази година излезе и надградената версия на AccurioJet – AccurioJet KM-1e, която предлага още по-големи възможности и конкурентни предимства: съкратено време за настройка и обслужване, автоматичен дуплекс и гъвкавост при производството, широка гама на поддържаните субстрати, подобрени печатащи глави. Анализите показват, че мастиленоструйният печат е във възход, а броят на клиентите ни, ползващи AccurioJet KM-1, се е увеличил с около 60% за период от една година. Тенденцията се запазва, като показва значително увеличение дори по време на пандемията, така че инвестицията ще донесе ползи на клиентите на Konica Minolta.
Продължаваме да работим и в посока на дигиталното обогатяване, което е ключов двигател за растежа на пазарите за производствен и индустриален печат и като такова предлага на доставчиците на печатни услуги печеливш начин да се отличат от конкурентите и да увеличат маржовете. И следващата година нашите клиенти и партньори могат да очакват още иновативни решения и продукти.
Konica Minolta, която за поредна година сe откроява сред доставчиците на производствени печатни системи, е посочена като лидер и в проучването на IDC MarketScape „Worldwide Print Transformation 2020 Vendor Assessment“. Кои са факторите за успешната трансформация на една толкова голяма корпорация?
Konica Minolta далновидно започна да обогатява обхвата на дейностите и секторите, в които присъства. Чрез партньорства с доказани доставчици в определени производства успя да заеме челни места в индустрии, които не са свързани с печатния бранш.
Най-успешният ход на компанията извън печатната индустрия е навлизането ѝ в света на информационните технологии. В последните години Коника Минолта България набра достатъчно опит и стана един от доверените доставчици на решения за дигитализация на работните процеси и интелигентно управление на информацията.
Г-жо Дречева, в навечерието на новата 2021 г. сме. Какво ще пожелаете на Вашия екип, на партньорите и клиентите на Коника Минолта България?
В професионален план пожелавам успешни проекти, нови клиенти и възможност за повече срещи на живо през 2021 г.