PrintSpiration CHAMPION Алекс Милева за призванието да бъдеш дизайнер

| 2 май 2023

Конкурсът PrintSpiration е съвместна инициатива на Коника Минолта България и Българска Дизайн Група (БДГ) и събра 48 изключителни предложения за корица на първото издание на Дизайн Годишника на БДГ, което ще събере най-добрите български дизайни в различни категории в периода 2019 - 2022 г.


Алекс Милева участва с 2 дизайна в конкурса, които бяха обединени от нейния специфичен почерк и интересен прочит. Нейният талант, професионален подход и внимание към детайла не останаха незабелязани. Смелата типография, местоположението на графичните елементи, нестандартната идея за полагане на акцентите с обогатяване отличиха работите ѝ. Алекс е талантливa, интелигентнa, целеустременa, младa и много успешна, а топлата ѝ усмивка може да разтопи и айсберг. Научете повече за Алекс от интервюто в следващите редове.



Моля, представи се с няколко изречения.
Аз съм Алекс - занимавам се с изкуство цял живот, а с дизайн вече около 15 години. Доскоро ръководех креативния отдел на една от най-големите козметични компании в България - Арома, а сега ръководя креативния и маркетинг отдел в стартъп на един глобален бранд за козметика на базата на Аюрведа. Занимавам се и с дигитално изкуство, както и с NFT, web 03 решения и VR art. Отскоро влязох в ролята си на Ментор и Преподавател в сферата на дизайна и опаковките. 🧐

Участва в конкурса PrintSpiration и спечели специална награда. Откъде научи за него и кое те подтикна да се включиш?
За мен беше чест да бъда част от конкурса и събитието. Научих за него от FB групата на BDG

Разкажи ни повече за проекта, с който участва. 
Исках да представя BDG по адекватен начин, затрудни ме фактът, че не съм напълно сигурна каква е идентичността  и бранд стратегията на BDG, затова се концентрирах върху черния цвят, тъй като всички материали се презентират с него. Мислих как мога да дам повече стойност на корицата и реших, че това е първият такъв албум и по този начин всеки един от нас оставя отпечатък в историята на единствената официална дизайн общност в България. Добавих и икони, които да резонират с дизайн индустрията. Предложението ми с медузата беше просто по-цветна опция, защото не виждах как точно ще отговори на бранда на BDG, за мен тази книга има много стойност, защото събира работата на едни от най-влиятелните артисти в България и е част от обединяващата идея на групата около дизайна. Умишлено избягах от клишираните решения за символи и цветове, защото смятам, че дизайн индустрията няма нищо общо с тях - вярвам, че таргетът и причината тази книга да съществува са самите дизайнери и хората в сферата. 

Преди конкурса създавал ли си дизайн, който включва обогатяване на печата? Що се отнася до MGI технологията, която се използва за реализация на проекта, какво те впечатли най-силно?
Да, зад гърба си имам разнообразни видове опаковки, които са обогатявани с различни технологии. Качеството беше на чудесно ниво и най-вече искам да предам поздравления на предпечат екипа на Коника Минолта България, защото разбирам какво е преживял. 

За какъв тип продукт бих създал обогатена опаковка при първа възможност и защо?
Най-вероятно опаковка, защото с това се занимавам с това, но скоро обмислям да разпечатам албум със собтвени илюстрации, които бих обогатила с тази технология. 

Разкажи ни за страстта си към дизайна. Как я откри и как я подхранваш?
Започнах от училище, защото съм завършила дърворезба, едновременно играех волейбол, което допринесе да развия развия тендовагинит на китките, а това не ми позволи да продължа по този път и се обърнах към дигитални решения. Работата много ми допадна, започнах от малки рекламни агенции и се развивах през годините, а общество като BDG ми помогна да не се чувствам сама в този пъстър, но изпълнен с интересни моменти и трудности свят. Важно е да се чувстваш часто от нещо по-голямо, особено, когато започваш по-сериозния си професионален път като in-house дизайнер в retail компания и си като еднорог сред маркетолози и търговци.

Какво е твоето „златно правило“ в дизайна?
Моето златно правило е Методът Golden Circle, или отговорите на въпросите "Защо правя нещото?", "Как го правя?" и "Какъв е резултатът?". Второто нещо е - трябва да е функционален, за да създава приход (разделям бизнес от изкуството, двете имат различни цели ☺️ и третото е да е просто - привърженик съм на мисълта на Пол Ранд - "Design is simple, that's why it`s so complicated". 

Откъде черпиш вдъхновение и нови идеи за проектите си? Какви емоции изпитваш, когато виждаш проектите си реализирани?
Идеи черпя най-вече от хората - старая се да ги разбирам и да напипвам най-адекватния за тях insight, вдъхновяват ме стандартните за нас платформи като behance, BDG, dribble, pinterest, social media. Първата емоция, може би, е облекчение, че всичко е наред и е добре стиковано с всички останали процеси и вече си върши работата на някой рафт, удоволетворение, дори здравословна гордост, особено ако проектът не е преминал през хиляди преработки, които са счупили изначалната му цел.

Твоето най-голямо постижение в кариерата до момента е …
Работата ми по едни от най-големите козметични брандове и възможността ми да им бъда пазител, да ги адаптирам за новостите на пазара. 

Как си представяш себе си след 10 години….
След 10 години се надявам вече да бъда полезна за младите хора в индустрията, да ръководя собствен стойностен бранд, с решения които да допринасят с качество гилдията и индустрията. Виждам се като човек от бъдещето, който и от днес борави с най-новите AI, AR, VR технологии и не е се страхува да ги имплементира в ежедневиено с цел оптимизация и повече свободно време. Може би целта ми е за тези 10 години да постигна 2-3 часа работа на ден с много повече резултати, тоест да съм супер ефективна.