Meet Our Partners - Vipimex

| 27 юли 2022

Интервю с Пламен Русев, управител на Випимекс ООД


Здравейте, г-н Русев! Срещаме се няколко дни след 26-тия рожден ден на фирма Випимекс. Разкажете ни малко повече за компанията и нейното създаване.


Компанията започва своята дейност на 22 юли 1996 година в град Плевен с управители Валентин Русев и Пламен Русев. Не сме братя и нямаме роднинска връзка, съвпадението във фамилиите ни е случайно. През 1994 г.  двамата започнахме като служители на Минолта България до 30 май 1996 г., когато компанията прекрати своята дейност у нас. Тогава европейската централа на дружеството ни насърчи да създадем свой бизнес с подкрепата на Минолта Австрия и така на 22 юли 1996 г. официално регистрирахме фирма Випимекс. Първите служители бяхме аз и Валентин Русев и започнахме да се разрастваме постепенно, докато в момента наброяваме 21 човека и управляваме 5 офиса в Северна България.

Стартирахме бизнеса си с внос на машини от Австрия, а по-късно от Хърватия, като през този период бяхме едва няколко фирми в страната, които се занимавахме с този вид дейност. Днес управляваме представителен офис в град Плевен с площ около 300 кв.м. и развиваме демонстрационен център за производствен и индустриален печат в града. Освен централния ни офис в гр. Плевен, управляваме офиси и в Габрово, Велико Търново, Монтана и Русе.
Випимекс е най-дългогодишният и най-последователен партньор на Коника Минолта България. Разполагаме с 26 години опит зад гърба си в предлагането и сервизирането на продукти с марката Konica Minolta на българския пазар. Към настоящия момент фирмата има над 600 доволни клиенти, при които поддържаме повече от 1200 черно-бели и цветни устройства.  Работим на територията на цяла Северна България и през всичките тези години сме преследвали основната цел – да популяризираме марката Konica Minolta и да увеличаваме пазарния ѝ дял на територията на България. Ние сме малка фирма, гъвкави сме и предлагаме индивидуален подход към клиентите ни. 

 


Кои са ползите от партньорството Ви с Коника Минолта България, които бихте откроили?

Ползите са много и са двустранни. На първо място през всичките тези години аз лично съм се убедил, че качеството на продукта, който предлагаш на пазара е от съществено значение, а увереността, че предлагаш качествен продукт е изключително важен фактор за неговата реализация. Konica Minolta е световна марка с доказано качество и тази увереност успях да предам и на нашите служители, а чрез тях и на българските потребители. През всичките 26 години ние сме живели и сме работили с тази увереност, която ни е давала много добавена стойност. Качествен продукт, съпроводен с качествена сервизна услуга е добрата формула за успех.

Ще обобщя ползите от партньорството ни така:

Полза №1 Предлагаме качествен продукт на българския пазар

Полза №2 Имаме достъп до неизчерпаемото ноу-хау на един световен лидер, от който можем и  се учим непрекъснато.

Полза №3 Всеки един от служителите на Випимекс се чувства като част от едно цяло - част от семейството на Konica Minolta по света. Зад нас стои един световен гигант.

Полза №4 Имаме възможност да предлагаме на българския пазар най-новите продукти и решения на марката. От доставчик на качествени решения за офисен печат ние се трансформираме в ИТ компания с фокус върху изграждането на интелигентно свързано работно място, например чрез интелигентните решения за видеонаблюдение Mobotix. Навлязохме в производствения и индустриален печат, създадохме собствен демонстрационен център и започнахме да се занимаваме със софтуерни решения за оптимизация на печатната среда и дигитални процеси и управление на информацията.

В основата на всяко едно партньорство стои доверието – без доверие няма дългосрочно партньорство. Както помежду ни, така и с клиентите ни на българския пазар.
 

Миналата година отворихте за посетители новия си демонстрационен център в Плевен, където могат да се видят дигиталната печатна система AccurioPrint C4065 и MGI Jatvarnish 3D One, която позволява дигитално обогатяване на печатни материали. Защо се насочихте към сегмента на производствения и индустриалния печат?

Насочихме се към сегмента на производствения и индустриалния печат, защото преценихме, че това за нас е естествено развитие и допълнителна възможност да бъдем още по-близо до нашите клиенти. Преценихме, че има достатъчно бизнес възможности за развитие в това направление заради промяната в печатния бизнес и тенденциите към намаляване на обемите на печат, което води до навлизане на дигиталните технологии в производствения печат, произвеждането на къси серии с високо качество и добавена стойност чрез обогатяване с лак и фолио. Това са част от причините да инвестираме в демонстрационен център.

Тази нова територия не беше съвсем непозната за нас, тъй като през последните 25 години сме правили своите успешни и не толкова успешни опити да навлезем в нея, но считам, че от миналата година нещата започнаха да се случват по един по-професионален начин. В демонстрационния ни център провеждаме демонстрации на потенциалните заинтересовани клиенти, където индивидуалният подход дава наистина конкретни резултати. Там всеки един гост може да види и да се убеди във всичко това, което представяме. Можем да реализираме индивидуална демонстрация с медии и файлове на клиента и да му бъде обърнато персонално внимание.
 

Според Вас какво Ви помага да сте успешна компания?
През всичките тези години няколко фактора са ни помагали да бъдем успешна компания. Първо никога досега не сме правили резки движения – бавно и последователно, ние сме преследвали една цел и сме вървели към нея. Всяка година сме се адаптирали към новите условия и средата, които непрекъснато се променят, а ние като малка компания сме гъвкави и адаптивни както спрямо вътрешната и външната среда, така и спрямо българския пазар. Адаптацията към новите условия е един от факторите за успеха ни.

Друг фактор, който допринася да сме успешни е, че разполагаме с изключително качествени и компетентни служители, с някои от които сме повече от 20 години. Считам, че нашите служители са най-ценният капитал на фирмата.

Извоювали сме си име на сериозен и надежден партньор сред нашите клиенти и отчитаме много сериозен процент на задоволство. Те са нашият втори най-ценен капитал. Клиентите разчитат на нас – докато ги има тях, ще ни има и нас.  Тук ще се върна пак на фактора доверие – доверието между нас и нашите клиенти.

И не на последно място, надграждаме портфолиото си с нови продукти и услуги – всяка година добавяме нещо ново и се усъвършенстваме, за да може нашите клиенти да бъдат приятно изненадани. И разбира се, МНОГО ТРУД.

Коя е най-смелата Ви мечта за развитието на Випимекс занапред?

Да сме живи и здрави, пожелавам го на всички. За 30-тата годишнина на фирмата си пожелавам да сме запазили лидерската си позиция на партньор №1 на марката в България и в полето да имаме около 30 производствени машини и около 4-5 машини за индустриален печат. И много нови реализирани проекти.