В Konica Minolta иновациите са част от нашето ДНК, а определящ фактор за успеха ни е „клиентът в центъра на всичко, което правим“. Тази ценност от културата на компанията ни води във всяко действие, a мисията на екипа ни е да работи в тясно сътрудничество с нашите клиенти, да разбира техните нужди и предизвикателства в работната среда, и да им предоставя стратегически съвети и персонализирани решения.
Жоро, принтерите и мултифункционалните устройства все още се асоциират основно с печата на документи, но благодарение на новите технологии, днес те намират все по-голямо приложение в офиса. Разкажи ни повече по тази тема.
Да, все още за стандартния потребител принтерите и принтингът като цяло са нещо, което се неглижира, и което се възприема като банална част от средата на един офис. Това обаче отдавна не е така – Konica Minolta винаги е била лидер в този сегмент и винаги е водела и обучавала пазара. Отдавна не предлагаме просто принтинг, а цялостни решения за печат, които включват в себе си хардуер, софтуер и стриктни SLA договори, за да гарантираме безпроблемната работа. Нещо повече - принтингът днес е част от цялостната концепция за „Интелигентно свързано работно място“ на Konica Minolta, където той е неразделна част от софтуерите за управление на документооборота в компаниите, посредством предефинирани работни процеси, заложени директно в мултифункционалните устройства.
Какво всъщност включва анализът на печатната среда и как той може да бъде полезен за намаляване на скритите разходи?
Анализът на печатната среда е цялостен, професионален и задълбочен подход, който включва вникване в процесите на клиента, запознаване с нуждите на всеки отдел в компанията и внимателно анализиране на потреблението ѝ до ниво служител. Чрез този анализ, клиентът придобива ясна представа за своите разходи за печат като важният момент тук е, че се откриват и описват т.нар. „скрити разходи“ – разходите за транспорт, разходите на време, което служителите отделят за събиране на оферти, разходите за консумативи, които клиентът държи на склад и други подобни…
В своята работа всеки ден общуваш с клиенти от различни браншове – какви са общите предизвикателства пред тях и как успяваш да откриеш правилното решение за всеки? Можеш ли да ни споделиш някои добри практики?
Да, в ежедневната ми работа се срещам с клиенти от различни браншове и всички те имат едно и също основно предизвикателство, което в днешно време е от изключителна важност, а именно намаляване на разходи и оптимизиране на процеси. За мое щастие имам възможността да съм част от компания, която е лидер на пазара и да работя с екип от изключителни професионалисти. Тези два важни компонента са в основата на успеха ни и мога смело да твърдя, че с тях отговаряме на пазара и предлагаме персонализирани решения, които наистина са правилните и точните за клиента.
Съчетаването на няколко от нашите портфолиа в едно решение е нещо, с което се гордеем. Това придава добавена стойност за клиента и в крайна сметка той работи с една компания и разчита на едни и същи хора за контакт, което го улеснява. Ние сме единствените, които предлагат end-to-end решения, като поемаме реални и точни ангажименти за срокове на доставка и изпълнение, и стриктни SLA ( нещо изключително важно за добрите B2B взаимоотношения).
Работата ти в Коника Минолта България е свързана с управление на всички портфолиа в компанията, което ти позволява да имаш поглед над всичко, което се случва на локално ниво. Благодарение на това си основен двигател на иновациите в българския ни клон. Разкажи ни повече за последната иновация и как се зароди идеята за нея?
Иновацията, която реализираме успешно при много клиенти в последните 18 месеца е „Автоматизирано решение за предоставяне на ваучери“. Създаването на решението беше провокирано от липсата на каквото и да било подобно на пазара и от обратната връзка от компании с много служители, търсещи от нас като партньор „смарт решение“ на казуса. Тук ние намерихме решение, комбинирайки 3 от портфолиата на Konica Minolta и карайки ги да работят заедно получихме тoзи уникален продукт. Това всъщност е решение, което успешно замества физическото раздаване на ваучери за храна в една компания като използва тройна верификация на служителя и предоставя справки, които да помогнат на отговорния отдел да знае кой и кога е взел своите ваучери. Пазара прие много добре решението, защото спестява време и усилия на ключови служители в компанията, a добавената стойност, която носи е огромна.
В своето ежедневие успяваш да съчетаеш успешно няколко различни роли - освен като тийм лидер на sales екипа, откриваш нови пазарни възможности и често се срещаш с многобройните клиенти на компанията, за да им гарантираш най-доброто обслужване. Каква е формулата за успех за теб?
Може би ще прозвучи малко тривиално, но ключът тук е да приемаш работата си и въобще това, че си част от компанията като нещо свое - нещо, което е толкова важно за теб, колкото и за собствениците ѝ. Да приемаш работата си присърце и да работиш така, че в края на деня да можеш да си тръгнеш с високо вдигната глава и със самочувствието, че си бил полезен и си направил всичко възможно и компанията, и клиентите да са доволни от теб. Успееш ли да го постигнеш, удовлетворението те „държи жив и в кондиция“, поне при мен е така 😊
Кое е нещото, което те вдъхновява?
Вдъхновяват ме децата ми, семейството ми – те са хората, заради които правя всичко това, вървя напред и не спирам. Другото нещо са клиентите и взаимоотношенията, които създавам с тях – с някои от тях успяваме да станем приятели, което е показател в крайна сметка, че съм си свършил добре работата.
Как разпускаш в свободното си време?
Обичам да пътувам из България и съседните ни държави с автомобил. Да си правя маршрути с цел туризъм… Такива неща :)