Лидерите в сектора се фокусират върху ключови тенденции, които обещават да променят начина, по който бизнесите оперират, свързват се и успяват в дигиталната ера. Шест от тези тенденции са особено значими:​

1.Възползване от възможностите на Индустрия 5.0 и изкуствения интелект

Индустрия 5.0 поставя акцент върху симбиозата между човешкото творчество и технологичните възможности. В тази нова ера на изкуствения интелект (AI) и „интелигентната фабрика“ се отварят нови възможности за оптимизиране на работните потоци в компаниите и автоматизиране на рутинните задачи, както подчертава докладът Print Horizons Report.  

Служителите могат да работят рамо до рамо с модерни технологии и роботи, управлявани от AI, включително колаборативни роботи (коботи), които работят съвместно с хора в споделено работно пространство. Така се подобряват работните процеси и се създават условия за фокусиране върху дейности, които генерират печалба. Вместо да изпълняват повтарящи се задачи, служителите могат да се съсредоточат върху високостойностни дейности, които насърчават иновациите. Това спомага за развитието на креативността и по-успешното навигиране в сложността на цифровата трансформация, отключвайки пълния потенциал на Индустрия 5.0.

2. Устойчив растеж чрез автоматизация

Автоматизацията остава крайъгълен камък в трансформацията на печатната индустрия. На фона на продължаващия недостиг на работна ръка, все повече компании се обръщат към автоматизирани решения, за да запълнят липсите, да подобрят ефективността и да изградят иновативни, цялостни екосистеми.

Засиленият интерес към сътрудничеството между Konica Minolta и MGI (MGI Digital Printing Systems) по време на drupa 2024 потвърждава тази тенденция. Както големи, така и малки компании проявиха интерес към повишена свързаност. Те искаха да видят как отделни процеси като фолиране, лакиране, печат, сгъване и сушене могат да се комбинират в една напълно интегрирана производствена линия. MGI AlphaJet демонстрира ползите от такава пълна еднопроходна технология.

Във фокуса на разговорите за предизвикателствата, свързани с намирането и задържането на квалифицирани кадри е нарастващата интеграция на автоматизацията. Младите хора, които навлизат на пазара на труда, възприемат цифровите печатни машини като по-високотехнологични от аналоговите. Това мнение се подкрепя и от анализите на Smithers, според които дигиталният печат предлага „повече възможности за професионално развитие и удовлетвореност от работата“. Това улеснява както задържането на персонал, така и привличането на нови служители.

3. Преминаване към дигитален печат

Еволюцията на производствения печат се задвижва и от неудържимия преход от аналогов към дигитален печат, благодарение на неговата гъвкавост, възможности за персонализация и екологични предимства. Според анализите на Smithers, пазарът на дигитален печат с мастиленоструйна и тонер технология ще продължи да расте, като за първи път през 2026 г. се очаква продажбите на дигитални тонер системи да надминат тези на аналоговите.

Мастиленоструйният печат е определен като „най-динамичният процес, използван в графичния печат, етикетирането и опаковките“. През 2024 г. общият обем на мастиленоструйния печат е бил еквивалентен на над 1.06 трилиона страници формат A4, с пазарна стойност от 91.3 милиарда щатски долара (по постоянни стойности от 2022 г.). Очаква се до 2029 г. този обем да нарасне до 1.73 трилиона страници формат A4, като пазарната стойност ще достигне отново 91.3 милиарда долара.

4. Добавяне на стойност чрез дигиталнo обогатяване на печата

Реално преосмисляне на стойността на печата се наблюдава с възхода на дигиталните обогатявания. Клиентите са готови да плащат по-високи цени за подобрени опаковки и дисплеи, което прави възможността за безпроблемно добавяне на ефекти като фолио и лак ключово предимство. Това е възможност за създаване на реална стойност, както показва проучване на NAPCO Research.

„Най-високите надценки, средно, са плащани от участници, които влияят върху продуктови опаковки и дисплеи“, се казва в доклада.

Една от областите, в които обогатяванията се представят отлично, са етикетите.

5. Приоритетно значение на устойчивото развитие

Ангажиментите към околната среда, социалната отговорност и доброто управление (ESG) ще продължат да бъдат определящи, като стимулират усилията към устойчивост. Глобалните компании продължават да работят за постигането на цели за нулеви отпадъци до 2050 г., но мнозина срещат затруднения. Дигиталните технологии за печат играят ключова роля в намаляването на въздействието върху околната среда, като позволяват производство „точно навреме“ и ограничаване на отпадъците.

Изследване на Konica Minolta показва, че използването на дигитален печат се е увеличило с до 150% след Covid – тенденция, която се очаква да продължи и през 2025 г. Konica Minolta се е ангажирала до 2050 г. над 90% от използваните ресурси за продуктите ѝ да бъдат рециклирани или повторно използвани. С тази цел компанията се стреми да насърчава многократното използване и рециклиране на материали, за да намали отпадъците и потреблението на природни ресурси.

6. Свързаност с облака

Хостваните в облака дигитални работни потоци улесняват операциите и намаляват разходите за печатния бизнес. Тези системи подобряват сигурността, минимизират ИТ натоварването и намаляват разходите чрез елиминиране на ръчни процеси. Стратегията Ecovision на Konica Minolta е пример за тази промяна, като поставя акцент върху ефективното използване на ресурсите и намаляването на отпадъците.


Сътрудничеството – ключът към преодоляване на предизвикателствата



В епоха, белязана от икономически, социални и екологични предизвикателства, сътрудничеството е по-важно от всякога. Работейки с надеждни партньори, компаниите в областта на печата могат успешно да навигират през сложностите, да насърчават иновациите и да постигнат устойчив растеж. Чрез съвместни усилия могат да се очертаят ясни стъпки и да се реализират подобрения, които допринасят за здравословното развитие на бизнеса.

През 2025 г., когато Konica Minolta отбелязва своята 20-годишнина в търговския печат, компанията ще продължи да надгражда върху две десетилетия иновации, страст, гордост и ангажираност, вдъхновени от нуждите на клиентите. Очакваме с нетърпение да споделим вълнуващите си планове за отбелязване на това пътуване през цялата година.

Също така с нетърпение очакваме да помогнем на клиентите да възприемат посочените по-горе тенденции, за да отключат безпрецедентни възможности и да изградят устойчиво бъдеще.

Споделяне:

Оценете тази статия