Мислете дигитално, но не забравяйте печата!

| 14 януари 2019

Славните дни на рекламата, когато креативни типове, пишеха остроумни заглавия за скъпарски билборд кампании, са приключили. Рекламните агенции трябва да се адаптират към икономически ефективните социални медии и цифровите канали, които засенчват традиционните маркетингови методи. Творческите гурута са малко и са останали назад в миналото. Социалните медии и онлайн стратезите, от друга страна, са навсякъде. Човек може да види привлекателността на дигиталния маркетинг. Той е евтин, измерим и модерен. Но това не винаги е най-добрият начин да популяризирате бизнеса си. В края на краищата, кога за последен път чухте някой да каже колко много обича изскачащите реклами?


Въвеждане на GDPR

Проблемите с поверителността бяха причината, поради която бяха въведени новите разпоредби за защита на данните (известни на всички като GDPR). Те затрудниха фирмите при събирането и продажбата на данни. Това ограничи ежедневния цифров поток от онлайн съобщения и кутиите за спам в електронните пощи най-сетне можеха да си отдъхнат. Въпреки че GDPR се нуждаеше от известно време за приспособяване, промяната в закона бе едно необходимо зло, а интелигентните бизнеси започват да виждат предимството: възможността да възстановят и преосмислят маркетинговия микс на компанията си.


GDPR показа, че революцията в дигиталния маркетинг е отишла твърде далеч. Вследствие на това, традиционните методи се завръщат. Директната поща е чудесен пример за това. Вземете скромния метод с разнасяне от врата до врата например. Ако вашата целева група са заможните хора, няма по-добър начин от поставяне на брошури в пощенската кутия. Идентифицирането на тези хора е лесно. Не ви е необходим компютър или сложен алгоритъм. Необходим е само пощенският им код. И срещу това няма закон за защита на данните!


Стойността на печата!

Докато цифровите реклами рискуват да бъдат лесно пренебрегвани, стойността на печата става все по-очевидна. Печатните материали ангажират клиентите, защото са физически и реални. Можете да задържите една брошура в ръката си, да усетите текстурата, да почувствате качеството и да я приберете на удобно място, за да я прочетете отново по-късно. Брошура с високи производствени стойности предполага престиж и постоянство. И това предполага, че продаваните продукти или услуги са стойностни.


Напечатаните думи също имат по-голямо въздействие от думите в уебсайт или имейл. Копирайтърите ще ви кажат, че имейлите с цел продажба са трудни за писане, защото почти не се четат и лесно могат да бъдат изтрити. Читателите отделят много по-малко внимание (и са с ниско ниво на толерантност!) при четене от екран. От друга страна, едно персонализирано писмо има много по-голяма вероятност да ангажира и да предизвика отговор - особено когато е отпечатано върху висококачествена хартия.


Златните дни

В златните дни на рекламата един добре познат производител на бира използваше фразата "успокояващо скъпа". Макар че беше малко иронична и подкрепяше по-широка маркетингова стратегия, фразата работеше, защото съдържаше елемент на истина. Хората очакват да получат това, за което плащат. Поради това, не е изненада, че евтините изскачащи прозорци, заставките и банерните реклами не успяха да заместят традиционните си аналози?


Традиционните маркетингови канали, като директната поща, оцеляват от десетилетия поради една причина: те винаги са осигурявали стойност срещу пари. Да, те са сравнително скъпи в сравнение с цифровите методи, но възвръщаемостта на инвестициите обикновено е по-голяма. И това не са просто анекдотични доказателства. Статистиката също подкрепя това твърдение.


Ето защо, въпреки дигиталната революция, интелигентните търговци виждат светло бъдеще за печатните послания в света след GDPR. Дигиталното няма да изчезне. Никой не твърди това. Но една широка стратегия, която обхваща най-добрите стари и нови маркетингови техники, е очевидно най-добрият подход. Така че, преди да прехвърлите целия си маркетингов бюджет на някой изпечен дигитален търговец, спомнете си кои канали съществуват от най-дълго време и защо.


Джеймс Браун

Ръководител отдел Маркетинг в Menzies Response