Първата инсталация на MGI JETvarnish 3D Web в България

| 9 август 2023

Завърши първата инсталация на MGI JETvarnish 3D Web в България, която е ролното решение на MGI технологията за обогатяване на печата.


Българска компания със завидни позиции на полиграфическия пазар решава да направи стъпка в посока решение, което да добави стойност към печатните продукти на ролка чрез възможност за полагане на лак и фолио.

За да да разшири гамата на предлаганите услуги и и да затвори изцяло производствения си цикъл, новият собственик на MGI JETvarnish 3D Web решава да използва дигитален метод за обогатяване на печатната си продукция. Крайната цел е придаване на повърхностна тактилност, която отличава продуктите от конкурентите. Аналоговите методи за довършителни работи отнемат повече време,  усилия и могат да доведат до брак и голямо количество отпадъци.
 
Машината MGI JETvarnish 3D Web има за цел да подпомогне процеса на оптимизация на вътрешните процеси. Използва директен мастиленоструен метод на нанасяне на UV лак и топъл печат, който позволява частично лакиране, подчертаване на определени зони и добавяне на 3D ефекти.

Новоинсталираната MGI JETvarnish 3D Web в производственото помещение на първата българска печатница, която ще работи с ролната технология на MGI


Дигиталното решение на Konica Minolta и MGI работи с ролки с ширина до 420 мм и дебелина от 50 до 400 микрона и позволява извършването на всички видове лакиране и фолиране със скорост до 42 м/мин. Моделът може да нанася лаков слой с дебелина от 7 до 232 микрона, с възможност за създаване на различни дебелини на лака и фолиото с едно преминаване на субстрата, което не е достъпно за традиционните методи на печат.

Aртин Микаелян, консултант "Индустриални решения" в Коника Минолта България

„Доставчиците на печатни услуги и търговците все повече търсят да добавят този вид впечатляващи ефекти към етикетите, за да разграничат продуктите на своите клиенти от други марки и да ги направят по-осезаеми. Машините на MGI отварят тази възможност за масовия пазар, като намаляват разходите за довършване за малки и средни тиражи." - обяснява Артин Микаелян, консултант "Индустриални решения" в Коника Минолта България -  „Дигиталното покритие на етикета е търсено в категориите скъпи напитки, включително крафт бири, продукти от хранително-вкусовата промишленост, парфюми и козметика във най-високия сегмент. Изискванията за такъв етикет са високи и доста специфични, а ние можем да осигурим тяхното изпълнение с възможно най-високо качество благодарение на MGI JETvarnish 3D Web. "