KONICA MINOLTA КОМЕНТИРА ТЕНДЕНЦИИТЕ И ПРОГНОЗИТЕ НА ПАЗАРА ЗА ЕТИКЕТИ ЗА 2021 Г.

| 16 декември 2020

Каквото и да се случва в глобалната икономика, печатната индустрия - в частност цифровите етикети и опаковки, ще остане устойчива и ще продължи да заема важна роля в нашето ежедневие.

Коментар от Едоардо Котичини, Старши мениджър професионален печат, Коника Минолта Бизнес Солюшънс Европа



Всяка криза ускорява тенденциите, които вече са в ход. Това включва стремежа към автоматизация, онлайн поръчки за печат и онлайн магазини, и разбира се, неудържим аналогов към дигитален преход. Прогнозата на IDC „ Пазарът на цифрови етикети и опаковки в Западна Европа, 2020-2024“ ясно показва, че производителите ще играят ключова роля в променящия се от аналогов към дигитален печат върху етикети. Според доклада „Дигиталният печат дава възможност на производителите да отговарят бързо на изискванията на клиентите като им позволява да подобрят производството и веригата на доставки, да намалят складовите си разходи и отпадъците и им помага да достигнат по-бързо на пазара." Докладът разкрива oще, че като доставчик Konica Minolta заема 19,1% пазарен дял в Западна Европа за цифрови етикети и опаковки през 2019 г. И тази тенденция за растеж ще продължи: „Печатниците ще бъдат принудени да разширят предлаганите от тях услуги за дигитален печат, тъй като традиционните офсетови / флексо обеми ерозират с течение на времето“, се казва още в доклада. Това оказва влияние и върху собствения ни опит, тъй като все по-голям брой печатници търсят съвет относно преминаването от аналогов към дигитален печат на етикети и ни помага да бъдем уверени в навечерието на 2021 г., тъй като дигиталният печат е единствената технология, способна да осигури кратки до средни тиражи, с бързо време за изпълнение.

Същият доклад на IDC отразява и очакваното забавяне на търговските дейности в етикетната индустрия поради фактори като отлагането на drupa през 2020 г. и въздействието на Covid-19. Въпреки че доставките на дигитални етикети и опаковки през изминалата година в Западна Европа спаднаха с почти една трета до малко над 200 единици, все още се очаква да се осъществяват около 450 продажби годишно през 2024 г. - малко по-малко от прогнозираните нива преди пандемията. Забелязва се ръст и в изискванията за цялостен производствен процес, както и в търсенето на производствени устройства, които се нуждаят от по-малко на брой и по-малко квалифицирани оператори.
Поглеждайки в бъдещето знаем, че етикетите ще продължат да формират веригите за доставки на основни потребности и представляват важен инструмент за предаване на информация, а здравеопазването, фармацевтиката и хранително-вкусовата промишленост са секторите, които ще продължат да влияят на растежа на дигиталния печат на етикети.

Технологията на цифровите етикети ще продължи да се развива

Технологията на цифровите етикети ще продължи да се разширява на традиционната флексо територия. От дискусиите с клиентите става ясно, че производителите на етикети и опаковки са принудени да разширят предлаганите от тях услуги за дигитален печат, тъй като традиционните офсетови / флексо обеми ерозират с течение на времето.

По време на първия локдаун през пролетта на 2020 г. собственото ни проучване показа, че броят на страниците в линейни метри, отпечатани на дигиталната пресa AccurioLabel на Konica Minolta в Европа, е достигнал до 150% през март 2020 г., в сравнение с предходния месец.

Цифровите етикети ще продължат да се развиват

Това е пазар, който ще продължи да расте устойчиво, паралелно с потребителското търсене. Пример за това е растежът на търговията с храни и напитки от регионални производители до микропивоварни, където етикетите ще заемат все по-важна роля.

Като глобален доставчик на технологии, все още виждаме значителни възможности за дигитален печат с нашата тонер технология в следващите години. Етикетите са пазар, на който навлязохме преди едва четири години, но управляваме почти една пета от доставките на устройства за етикети и опаковки.

Продължаващата ситуация с Covid-19 създаде безпрецедентни предизвикателства, но все пак има надежда за връщане към „новото нормално“ с ваксините, които вече са на хоризонта. Както винаги, ние продължаваме да гарантираме, че нашите доставки и услугите за нашите клиенти ще останат постоянни и сигурни и през следващата година.

Ще продължим да изграждаме онлайн присъствие

Ние ще продължим да даваме форма на идеите на нашите клиенти, без значение от „комуникационния канал“.  Въпреки че признаваме предимствата на срещите лице в лице, в настоящите условия ще продължим да изграждаме онлайн присъствието си и това вероятно ще включва повече виртуални шоуруми, които съдържат още повече функционалности.

Каквото и да е бъдещето, нашият ангажимент остава да предоставяме възможно най-доброто обслужване на всички наши клиенти, като здравето и безопасността винаги ще бъдат наш основен приоритет.

Източници:

[1] The essential role of labels – Konica Minolta Europe website

[2] Konica Minolta website - Rethink the Way of having a Demonstration

[3] Background on digital label printing – Konica Minolta Europe website

[4] IDC Western Europe Digital Label and Packaging Printer Forecast, 2020-2024, Doc #EUR145503920 , April 2020

[5] IDC Western Europe Digital Label and Packaging Printer Shipments and Value by Vendor, 2019 ($M), page 11, Doc #EUR145503920 , April 2020.

[6] IDC Western Europe Digital Label and Packaging Printer Forecast, 2020-2024, Digital Label and Packaging Press Printer Shipment snapshot, Figure 4, Doc #EUR145503920 , April 2020