Интервю с Кийотака Сухара по повод 150-тата годишнина на Konica Minolta

| 20 юни 2023

Интервю с Кийотака Сухара, Президент на Коника Минолта Европа по повод 150-тата годишнина на Konica Minolta



(1) Кийо, вече няколко месеца си част от компанията – сподели ни своите първи впечатления от Konica Minolta

Когато встъпих в новата си роля в Коника Минолта Европа, знаех, че следващите няколко седмици ще бъдат от решаващо значение за опознаването на хората, организацията и процесите отвътре. За да се възползвам максимално от времето, реших да подходя задълбочено и започнах да задавам много въпроси на новите си колеги. Слушах внимателно отговорите им, попивайки всеки детайл от културата, работната етика и ценностите на компанията. По време на този процес наистина почувствах гъвкавостта на служителите, тяхната страст и отношение към продуктите, работата и клиентите, както и иновативния дух в Konica Minolta.
 
Колкото повече научавам за организацията и хората, толкова по-горд се чувствам, че съм част от този екип. Идентифицирах и възможностите, от които можем да се възползваме като компания, и ще направя всичко по силите си, за да реализирам този потенциал

 

(2) Тази година Konica Minolta празнува 150 години. На какво се дължи тази дълголетна история?

През 1873 г. светът е бил много по-различно място от това, което познаваме в момента. Тогава Рокусабуро Сугиура, основателят на Konica, започва да продава фотографски и литографски материали в Токио. Индустриалната революция е в разгара си и технологичните иновации се случват навсякъде. Въпреки че по това време, в което все още не са се появили автомобилите, радиото и телевизията, предприемаческият дух на Сугиура полага основите за това, в което ще се превърне Konica Minolta - компания с богата история на иновации, обхващаща над 150 години.

През цялото си съществуване Konica Minolta непрекъснато се трансформира, преоткрива и предлага иновации  в различни направления – винаги базирани на обработката на изображенията. Компанията е допринесла с много революционни технологии, както се вижда от впечатляващия списък от приблизително 20 000 патента, регистрирани по целия свят . 

Но не разчитаме само на своето наследство. Днес Konica Minolta отделя бюджет от милиони евро за непрекъснати проучвания и нови разработки. Този ангажимент за иновации и трансформация е това, което е позволило на Konica Minolta да оцелее и да се развива в продължение на 150 години.
Чувствам се привилегирован да работя за компания с толкова богата история и иновативен дух, който продължава да ни движи напред.



 

(3) Разкажете ни повече за тези революционни иновации?

Когато говорим за Konica Minolta, иновациите са в нашето ДНК. Ние сме в бизнеса с изображения повече от 150 години и сме пионери в много направления в тази област. Един от най-големите ни успехи бе през 1975 г., когато представихме първата в света 35 mm камера с вградена светкавица и функция за автоматична експонация . Този продукт промени правилата на играта и помогна фотографията да стане достъпна за хората. Две години по-късно разработихме пулсов оксиметър, който направи възможно измерването на насищането с кислород в кръвта без вземане на кръв.

През 1980 г. открихме първия кръгъл планетариум в света, предоставяйки завладяващо и иновативно изживяване на хората – предоставихме им възможността да надникнат във Вселената. През 1983 г. представихме първата в света копирна машина с функция за увеличение/намаляване на мащаба, която имаше несравним успех в световен мащаб. Една година по-късно произведохме първата в света асферична пластмасова леща за CD устройства, която революционизира начина, по който слушаме музика.

Отново проправихме нова пътека, когато представихме огледално-рефлексен фотоапарат с професионално качество на функцията за автоматично фокусиранекоето направи професионалната фотография достъпна за хората през 1980 г.

Когато пуснахме първия в света принтер с с полимеризиран тонер, който имаше значително по-ниско въздействие върху околната среда в сравнение с конвенционалните пулверизирани тонери, ние отново представихме иновация и това беше в началото на 2000-те години.

А през 2011 г. разработихме първите в света OLED осветителни панели с най-висока светлинна ефективност, проправяйки пътя за по- устойчиви решения за осветление. През същата година стартирахме AeroDR, най-леката дигитална радиографска система от касетен тип в света, която революционизира начина, по който лекарите могат да диагностицират и лекуват пациенти. Това изобретение реши няколко проблема, свързани с конвенционалния DR/радиограф/, включително голямото му тегло и необходимостта от кабели за захранване и предаване на данни. AeroDR намали теглото до минимум и направи предаването на данни безжично, допринасяйки за по-широкото използване на DR по света.

Гордеем се с нашия новаторски дух и сме решени да продължим да разширяваме границите на възможното в областта на изображенията.
 

(4) Кои от постиженията на компанията бихте отличили?

Освен иновациите в бизнеса с фотоапарати, направихме революция в офисите по целия свят - едно от най-големите ни постижения беше представянето на U-Bix 480 през 1970 г., електрофотографска копирна машина, която преобрази начина, по който хората работят. Продуктът беше толкова успешен, че копирните машини се превърнаха в един от нашите основни продукти от този момент нататък.

Цветните многофункционални принтери (MFP) А3 бяха нашата рецепта за успех през последните 20 години. Не само това, наред с компютрите, лаптопите и интернет, те бяха от решаващо значение за дигиталната трансформация на офисите. През 2011 г. решихме да разширим този бизнес и започнахме да навлизаме на пазара на ИТ услуги. Въведохме нашата концепция за интелигентно свързано работно място, което позволява да свържем хора, пространства и устройства .   

През 2004 г. навлязохме на пазара за дигитален производствен печатсмел ход, който беше посрещнат с известен скептицизъм от експертите в индустрията. Но знаехме, че разполагаме с технологията, експертизата и амбицията да успеем. И го направихме. Още от самото начало предложихме на нашите клиенти ново ниво на качество, продуктивност и гъвкавост. Фокусирахме се върху пазара на листовия печат формат А3, знаейки, че това е най-големият сегмент от пазара на производствения печат, и бяхме решени да станем пазарен лидер. И това е факт, вече дълги години Konica Minolta заема позицията на пазарен лидер в производствения печат в Европа. Не постигнахме този успех на късмет или по случайност; постигнахме го чрез нашата отдаденост на иновациите, качеството и обслужването на клиентите.  Докато гледаме към бъдещето,  знаем, че пазарът на дигитален печат непрекъснато се развива и сме готови да се развиваме заедно с него. Ще продължим да инвестираме в научноизследователска и развойна дейност, за да предложим на нашите клиенти още по-иновативни решения. Винаги поставяме нашите клиенти в центъра на всичко, което правим, защото знаем, че техният успех в крайна сметка води до успех и за нас самите.

Тази нова епоха за Konica Minolta проправи пътя в революцията на дигиталния печат (от 2021 г. ние също сме водещи при дигиталния печат на етикети с 28% пазарен дял), пионер сме в технологиите за смарт видеонаблюдение, след като закупихме мажоритарен дял в Mobotix през 2016 г. и оттогава постигаме голям успех в разширяването на бизнеса с услуги за видеорешения в Европа.
 
Можем да се гордеем с нашата история на иновации, но аз искрено вярвам, че най-големите ни постижения  предстоят.

 

(5) Кои бяха най-големите предизвикателства през тези години?

Световната история през последните 150 години е наситена с много икономически, социални, екологични и геополитически предизвикателства и тези проблеми са преобладаващи в нашия модерен свят. За нас най-голямото предизвикателство, с което някога сме се сблъсквали, беше да отговорим на въздействието на пандемията COVID-19, тъй като светът навлезе в блокада, веригите за доставки и производството замръзнаха, появи се недостиг на работна ръка и полупроводници, които засегнаха всичко - от ИТ до телекомуникации и транспорт. В същото време всекидневните и кабинетите у дома замениха офисите.

Гордеем се с това как успяхме да се приспособим към това, което стана известно като „новото нормално“ толкова бързо .  

 

(6) Как компанията преодоля тези препятствия?

Тъй като светът навлезе в блокада, ние успяхме да прехвърлим нашите оперативни дейности в цяла Европа (повече от 9000 служители в 30 подразделения)  към дистанционна работа в рамките на дни . Това стана възможно благодарение на огромното съвместно усилие на всички наши служители, но особено на тези във вътрешните ИТ отдели, HR, безбройните ръководители на екипи в различни отдели и специална интердисциплинарна работна група, която беше създадена. Не е нищо друго освен забележително това, което беше постигнато за толкова малко време и с минимален риск за непрекъснатостта на бизнеса за нашите клиенти.

С възрастта идва и мъдростта, и способността да се възвръщаме по-силни в лицето на трудностите. 

 

(7) С какво се гордеете най-много в Konica Minolta

IИменно реативността, изобретателността и адаптивността на всички хора,  независимо дали са служители, партньори и клиенти, превърнаха Konica Minolta в бранда, който е днес и ще бъде утре.

По време на пандемията беше наистина вдъхновяващо и смиряващо да бъда част от екип, в който всеки един човек се справяше със ситуацията и беше готов да извърви допълнителната миля, за да направи всичко възможно, за да подкрепи партньори, клиенти и колеги.

 

(8) Подготвена ли е Konica Minolta за бъдещето?

Виждаме бъдещето в данните. Точно както компанията беше създадена по време на индустриалната революция, ние сме в разгара на цифрова революция и дигиталната трансформация. Всички ние създаваме огромни обеми от данни, които, ако са обработени правилно ще предоставят информация, ценни изводи и знания, които ще спомогнат за вземане на правилните решения за всеки бизнес. Вземете например платформите за интелигентно управление на информацията: ние виждаме бъдещето в извличането на неструктурирани данни и превръщането им в достъпни или видими чрез технологията, независимо дали са на хартиен носител или електронни документи - искаме да отключим стойността на данните, скрити вътре.

Само ако интерпретирате данните правилно, можете да направите скритите изводи видими. Но често количеството данни е твърде голямо, за да могат хората да го анализират сами. Имаме нужда от изкуствен интелект (AI), за да разпознаваме модели и аномалии в данните. AI може да работи с огромни масиви от данни и да взема правилните решения. 

Нашата цел е да използваме нашите оригинални технологии за изображения в комбинация с AI, за да позволим обработката на данни и вземането на решения, базирани на данни.  Това е нашата визия, която наричаме „Отвъд видимото за хората“. Ние се стремим да направим данните достъпни за всички и да разработим решения, които се занимават с предизвикателствата на нашите клиенти, но и допринасят за обществото като цяло.

 

(9) Можете ли да дадете няколко примера за такива технологии, управлявани от данни

Един пример за това е нашето решение за мониторинг на газ, което се използва в нефтени комплекси и електроцентрали. Чрез анализиране на данни от сензори и други източници, тази система може да открие течове на газ на ранен етап и да предупреди операторите, преди да възникне пожар или експлозия. Това не само намалява риска от аварии, но също така помага на инсталациите да работят по-безопасно и ефективно.

Друг пример за наша технология, управлявана от данни, е решението за поддръжка на медицински грижи, наречено „HitomeQ“. Тази система използва цифрова обработка на изображения, сензори и гласови съобщения за наблюдение на обитателите в старчески домове. Тя може да открие необичайни движения или поведение и автоматично да изпрати известия до обслужващия персонал. Чрез намаляване на натоварването на медицинския персонал, тази технология помага за подобряване на качеството на грижите и улеснява живота както на болногледачите, така и на обитателите.

И накрая, SenrigaN , нашето решение за детекция на дефекти. Тази иновативна технология използва анализ на данни за откриване на пукнатини във вътрешните стоманени конструкции отвън, без да причинява никакви щети. Например, той може да открие счупвания в мостове, преди да се срутят, потенциално спасявайки безброй животи.

Всички тези примери показват как управляваните от данни технологии могат да окажат значително въздействие върху обществото, правейки го по-безопасно, по-ефективно и по-пълноценно за всички. Като компания, Konica Minolta ще продължи да разработва нови решения, които могат да помогнат да направим нашия свят по-добро място.

 

(10) Колко важна е темата за устойчивостта за Konica Minolta?

Като глобална компания Konica Minolta поема сериозно своята отговорност към обществото и околната среда. Устойчивостта е в основата на нашите ценности от десетилетия, със създаването на глобален отдел за управление на околната среда още през 1971г. Искаме да допринесем за устойчивия растеж и просперитета на обществото по всякакъв възможен начин.

Миналата година направихме значителна стъпка в тази посока, като обединихме нашите усилия за устойчивост и сформирахме единен ESG отдел в Европа. Този нов отдел работи за справяне с глобалните проблеми в областта на околната среда, социалните въпроси и управлението. Привеждането в съответствие с целите на ООН за устойчиво развитие е друга стъпка, която предприехме в тази посока. Чрез нашите социални иновации се стремим да използваме нашите цифрови технологии, за да окажем положително въздействие върху обществото, като същевременно изпълняваме целите за устойчиво развитие. Ние се ангажираме да си поставяме постижими цели и да даваме амбициозен принос за постигането на по-устойчиво бъдеще.

Вярваме в предприемането на конкретни действия в подкрепа на обществото и околната среда.  Например, ние предоставихме помощ на украински бежанци и подкрепихме усилията за оказване на помощ на общностите и хората, засегнати от последните земетресения в Турция. Участваме активно в местни екологични и благотворителни инициативи и подкрепямет образователни програми, които помагат на следващото поколение.

Нашият ангажимент към устойчивостта ни спечели място в списъка на 100-те най-устойчиви глобални корпорации за 2023 г. Гордеем се с това постижение и ще продължим да работим за осигуряване на по-устойчиво бъдеще за всички. Искрено вярваме, че нашите иновации трябва да имат положително въздействие върху обществото и околната среда, за да завещаем по-добър свят на бъдещите поколения.