Преодоляване на различията между офсета и дигиталния печат – данни от Konica Minolta

| 13 ноември 2020

Еволюцията на цифровия печат е забележителна, а в свят след пандемията от коронавирус, пазарният дял ще продължи да нараства в много сектори, включително в индустриалния, опаковъчния и търговския.


Разглеждайки глобалния пазар от гледна точка на стойността на печата, през изминалата година се забелязва точка на пресичане, при която стойността на офсетовия литопечат изостава от общата стойност на аналоговите процеси, които не са офсетови. 


Флексопечатът е основният победител на аналоговите пазари, най-вече благодарение на разрастването в секторите на опаковките и етикетите. Според изследването на Smithers Pira [1],“Бъдещето на дигиталния срещу офсетов печат до 2024 г.”, офсетовият литопечат се очаква да намалее с 18,6 милиарда долара за петгодишен период до 2024 година. Дигиталният от друга страна е най-бързо растящият сегмент в печата, заемащ 20% от общата пазарна стойност на глобалния пазар.


Цифровите технологии позволяват достъп до много функции, които клиентите на търговския печат, опаковките и промишлеността търсят. Това обикновено са достъпно и краткосрочно производство и персонализация. С тези функции идва потенциалът за реинженеринг на веригата за доставки, а именно да се елиминират загубите, да се ускори времето за пускане на пазара и да се изведат нови категории продукти.


Дигиталният печат ще се увеличи в глобален мащаб с почти 80% или от 103,1 милиарда на 180,9 милиарда долара за 10-годишен период до 2024 г., докато в миналото тонерът е бил доминиращият дигитален цветен процес при търговия, реклама, етикети и в монохромния при книги и транзакционен печат. Мастиленоструйният печат обаче е истинският двигател за растежа на дигиталния печат, като в стойностно изражение мастиленоструйните устройства са изпреварвали тонера до 2018 г. Използвани предимно за транзакционни приложения, производствените мастиленоструйни устройства се превърнаха в изгодно решение с много приложения с висока стойност.


Според доклада „Бъдещето на дигиталния срещу офсетовия печат до 2024 г.“[2] има няколко причини за растежа на мастиленоструйните принтери. „Най-значимото е развитието на иновативна и здрава single-pass технология за мастиленоструен печат. Това води до мастиленоструен печат с висока производителност и нарастващи приложения. Тези подобрени възможности позволяват на мастиленоструйните системи да разширят пазара си с повишена производителност и по-ниска стойност за притежание." Подобрените печатащи глави също са фактор за нарастването на производството на мастиленоструйни принтери, като Konica Minolta е подчертана като един от производителите на оригинално оборудване, които са усъвършенствали ново поколение печатащи глави, предназначени за single-pass печат.


Със сигурност, както показва графиката по-долу от Smithers Pira "Бъдещето на дигиталния срещу офсетов печат до 2024 г."[3] , е само въпрос на години да се промени голямата картина.

Значителният пазарен потенциал стои зад решението за лансирането на нашата дигитална пълноцветна B2+ UV мастиленоструйна преса AccurioJet. От официалното ѝ представяне по време на Drupa през 2016 г.[4] , тя се превърна в “естествен мост” между офсетa и дигиталния печат, а представената през лятото на 2020 г. версия Konica Minolta AccurioJet KM-1e продължава тенденцията за преминаване от офсетов към дигитален печат. Машината е с превъзходно качество на печат и висока производствена надеждност. Други значителни предимства са минималното време за настройка, намаленото време за обслужване, както и автоматичния дуплекс и гъвкавост при производството. Не съществува компромис по отношение на субстратите, качеството, консистенцията на цветовете, регистрацията и незабавните довършителни дейности. AccurioJet KM-1e е известен като „швейцарският нож“ на печата, тъй като има толкова много приложения и предоставя на клиентите възможности за допълнителни бизнес дейности и приходи.


Подобренията включват възможност за печат върху прозрачни, метализирани и цветни медии и стабилност на хартията с тънко покритие, без нужда от дигитални ресурси или скъпи покрития. AccurioJet KM-1e разполага с патентованата технология Dot Freeze™ на Konica Minolta, която осигурява още по-добра стабилност на цветовете и консистенцията, а крайният резултат е незабавно сух и съвършен отпечатък.


Докато светът се адаптира към „новото нормално“ след пандемията от COVID-19, ние от Konica Minolta ще продължим да предоставяме нужната практическа подкрепа на всички наши клиенти. Анализът ни показва, че мастиленоструйният печат определено е в своя възход, а общият обем на нашите клиенти, използващи AccurioJet KM-1 се увеличил с около 60% [5] за период от една година. Тенденцията се запазва и все още показва значително увеличение дори по време на пандемията.


Общият обем на един от европейските ни клиенти се е увеличил с повече от два пъти, в сравнение с 2019 г. Той смята, че увеличението на мастиленоструйния печат е силно свързано с развитието на пазара и с увеличението на по-късите тиражи, съответно лито заданията лесно могат да се прехвърлят на AccurioJet KM-1.


Друг европейски клиент също е отбелязва впечатляващ ръст от 43% в обемите на AccurioJet KM-1 за същия период и казва: „AccurioJet KM-1 може да се използва за всякакви субстрати, без нужда от предварително обработка. Тук не става въпрос само за инвестиция в машина, това е инвестиция в доверие. Konica Minolta е глобален иноватор. ”


Дигитализацията ще продължи да навлиза все повече в печатната индустрия, адаптирайки се към нуждата от по-голямата персонализация и по-къси тиражи. В резултат, нашите клиенти ще прехвърлят все повече от лито заданията си и ще използват AccurioJet за допълнителни бизнес дейности и приходи.


[1]  Print process prospects – The Future of Digital vs Offset Printing to 2024, Smithers Pira

[2]  Print process prospects - The Future of Digital vs Offset Printing to 2024, Smithers Pira

[3] Litho, other analogue and digital market developments over 10 years - The Future of Digital vs Offset Printing to 2024, Smithers Pira

[4] Website story - Konica Minolta officially launched KM-1 at Drupa 2016

[5] Konica Minolta Europe own research in volume increases among its customers