Осезателни усещания
Установено е, че допирът до даден продукт повишава нагласите и намеренията за закупуване на продукта и повишава доверието при оценяването на тези продукти, казват Joann Peck и Jennifer Wiggins.
„Осезаемите елементи на опаковката допринасят за цялостния имидж на марката“
На тази основа се въвеждат нови технологии за печат, осигуряващи осезаеми ефекти, което насърчава потребителите да докосват продукта.
Има доказателства, които сочат, че осезаемите елементи на опаковката на продукта могат дори да допринесат за цялостния имидж на марката на даден продукт. Според проведено наскоро проучване се вижда, че колкото по-дълго хората фокусират вниманието си върху даден артикул, толкова е по-вероятно да изберат този артикул и да го оценят по-високо. Ако продуктите привличат вниманието визуално, е по-вероятно потребителите да ги докоснат, а ако ги докоснат, е дори още по-вероятно да ги закупят.
„Отличаваща се опаковка, използвана за привличане на вниманието на потребителите“
Като се вземе предвид днешното разнообразие от продукти в магазините за търговия на дребно, собствениците на марки трябва да са сигурни, че продуктите им изпъкват сред конкурентните стоки. Следователно опаковката трябва най-напред да привлече вниманието на потребителя. Според Joann Peck и Jennifer Wiggins опаковката на даден продукт, която предизвиква интерес да бъде докосната, може да увеличи продажбите на продукта дори ако възможността за докосване не е предоставила допълнителна информация за свойствата на продукта.
(Източник: Joann Peck & Jennifer Wiggins; It Just Feels Good: Customers' Affective Response to Touch and Its Influence on Persuation; Aradhna Krishna, Luca Cian, Nilüfer Z. Aydınoglu; „Sensory Aspects of package design“; 2017)
Изглежда, че щом веднъж даден потребител физически се запознае и докосне ефектите, като например повдигнати частични UV покрития, те веднага го спечелват като купувач. И това е добра новина за всички.
Тактилните усещания увеличават импулсните покупки
Друго проучване, „The Effect of Mere Touch on Perceived Ownership“, проведено от Peck и Suzanne B. Изследването през 2013 г. показва, че виждането и докосването повишават усещането за физиологична собственост в сравнение само със виждането, съответно с 22% и 24%. Междувременно проучване от 2017 г., „Sensory Aspect of Package Design“, от Aradhna Krishna, Luca Cian и Nilüfer Z. Aydinoglu, установява, че подобрената с фолио опаковка увеличава степента на привличане с до 2,5 пъти.
Индиректните ползи от техниките за разкрасяване на печата за Вас като доставчик на печатни услуги
Новите техники за разкрасяване и технологии за цифрово лакиране, като например частично покритие на цифрови разпечатки, акцентиране върху определени зони и добавяне на 3D ефекти, също така позволяват на доставчиците на печатни услуги да издигнат творческите си възможности на ново ниво – и впоследствие да изискат заплащане на допълнителна сума за усилията си. Добавете на триизмерно лакиране и фолио на отпечатан материал и ще превърнете една стандартна разпечатка в продукт от висок клас.
Освен това клиентите на печатни продукти ценят иновативния подход и с готовност ще платят допълнително за това. Проучването от 2016 г., „Beyond CMYK: The Use of Special Effects in Digital Printing, Keypoint Intelligence“, задава на доставчиците на печатни услуги въпроса: „В сравнение с цифровия модел CMYK, само печат, каква допълнителна сума или процент можете да начислите за разкрасяване на печата?“ Европейските купувачи на печатни услуги посочват, че са готови да платят допълнителна сума до 89% повече от сумата само за CMYK за разкрасявания на цифровия печат. Междувременно купувачите на печатни услуги казват, че биха приели по-високите допълнителни суми за ефектите с текстура (до 89%), фолио (82%) и металните ефекти (51%), които могат да бъдат създадени с помощта на технологията. Специализирани цветове (28%), фолиа (28%) и текстури с обогатяване (27%) показват най-високите проценти респонденти, които заявяват, че те начисляват допълнителни суми от 50% или повече.
Следователно от грабването на вниманието в POS (точката на продажба) да начисляването на процентите за премии на компании, които са ангажирани с маркетинга на продуктите, разкрасяването е изгодно за всички в печатната индустрия.
MGI направи разкрасяването на печата по-достъпно за всички, след като навлезе в индустрията, а не само за заданията от висок клас. Серията JETvarnish 3D на MGI предлага динамично обогатяване на цифров и офсетов печат, отпечатани материали чрез уникални мастиленоструйни приложения за пространствено лакиране и фолирани текстури. Този печат се използваше в привлекателни и хващащи окото приложения, като например интериорен дизайн, продуктови каталози и брошури в сектора на туризма и пътуванията, менюта и ежедневни оферти в областта на гастрономията, луксозно опаковани кутии в сферата на потребителските стоки, промоционални материали по пощата или реклами при маркетингови кампании, както и в много други сектори.
Така че, ако искате да сте на върха в печатната индустрия, се нуждаете от технология за цифрово лакиране. А може би се чудите какво предстои? Кое от сетивата ще бъде обект на технологията в бъдеще? Дали новите методи на отпечатване няма по някакъв начин да пресъздадат звука на вълните, нежно плискащи се на брега, например в туристическа брошура, или аромата на вкусно ястие в меню? Със сигурност звучи невъзможно – но точно това казваха за тактилния печат.
Смятате ли, че бихте желали да говорите с един от нашите експерти за това как технологията за цифрово лакиране на MGI може да направи Вашата компания по-печеливша?
MGI предлага широк набор от опции за лакиране, които ще Ви осигурят всички предимства на разкрасяването наведнъж и ще увеличат маржа на печалбата Ви с един замах. Така че ако желаете да получите повече информация за инвестиране в бъдещето на печата с нашите революционни техники на разкрасяване – и може би да тествате част от нашия хардуер, докато вземате решение – просто щракнете върху „Свържете се с нас“ и директно ще са свържем с Вас!