Прогнози за етикетната индустрия за 2023 г. от Konica Minolta

| 6 януари 2023

Коментар от Карстен Бамберг, Мениджър "Бизнес развитие", Konica Minolta Business Solutions Europe

Дигиталното производство на етикети печели все по-голям пазарен дял, като почти 35% от общата стойност вече се дължи на изцяло дигитално производство или включва хибриден печат. Във време на изключителна динамика дигиталните технологии завладяват с високи темпове пазара, тъй като все повече марки и търговци на дребно определят гъвкавостта и бързата реакция като критични фактори за посрещане на бързо променящите се модели на търсене в един свят на новоткриващи се възможности.


По отношение на сектора на етикетите и опаковките, цифровата технология не само остана устойчива на фона на глобалните сътресенията, но се откроиха и реални позитиви, докато неудържимият преход от аналоговo към дигитално производство продължава. 
 

Нов свят на възможности

С ускоряващите се тенденции като автоматизация, онлайн поръчки и уеб магазини, се откриват нови възможности за клиенти, които искат да се възползват от новите технологии, за да навлязат на нови пазари, осигурени от нови приложения, които могат да бъдат предложени само чрез цифрово производство.

Работните процеси, софтуерните продукти, автоматизацията, както и облачните решения, са ключови двигатели за по-добра ефективност като част от стремежа към „умната фабрика“. Възможностите са навсякъде. Пазарите на етикети и опаковки процъфтяват благодарение на цифровите технологии, тъй като тиражите продължават да намаляват и търсенето на устойчиви начини на производство чрез намаляване на отпадъците нараства все повече. Това става все по-важно, особено през призмата на глобалните предизвикателства, свързани с набавянето на суровини, повишаването на цените, както и с недостига на умения, които сринаха нивата на доверие в бизнеса.

Въпреки това ние в Konica Minolta оставаме позитивно настроени относно бъдещето. Технологията за дигитални етикети ще продължи да заема пазарен дял от традиционното флексо и офсетово производство, което е добра новина за тези, които вече активно използват цифровото производство, и за тези, които планират да инвестират в него.
 

Прогнозиран ръст на пазарите на етикети и опаковки

Нашият оптимизъм се споделя и от други световни експерти, които прогнозират, че значителни възможности за развитие ще се материализират в следващите години. Растежът за пазарите на етикети и опаковки след пандемията е залегнал и в изводите от страна на изследователската агенция Smithers¹.

В доклад за тенденциите и двигателите на дигиталния печат, анализаторите сочат, че близо 35% от общата стойност се заемат от изцяло дигиталното или хибридно производство на етикети. Smithers посочва, че глобалният пазар на дигиталнo proizwedeni етикети е на стойност 12,6 милиарда долара през 2022 г., като е нараснал с 7,7% комбиниран годишен темп на растеж (CAGR) спрямо 2017 г., докато обемът се е увеличил средно с 10,8%.


„Пандемията отбеляза значителен ръст на основните консумативи, тъй като индустриалните и масовите опаковки изискваха етикети, но търсенето на по-луксозни продукти  намаля“, се казва в доклада. „Дигиталното изпревари пазара, тъй като повече марки и търговци на дребно определиха гъвкавостта и бързата реакция като важни фактори за посрещане на бързо променящите се модели на търсене.“

Печатът на дигитални етикети ще достигне почти 20 милиарда долара до 2023 г., когато производителността на дигиталните ролни преси ще надмине аналоговото производство, с вградени опции за цифрово обогатяване на печата и довършителни работи. „С нарастването на населението и броя на по-малките домакинства, обемът на опаковките също ще нараства. Електронната търговия с физически лица изисква повече опаковки за защита на артикулите при транспортиране. Въпреки че голяма част от опаковките не се отпечатват (бутилки, буркани, кутии за храна, обвивки, бъчви, торбички, торби за насипни товари, велпапе, фолио), някои от тях изискват етикет.“ - отбелязва още докладът.
 

Етикетите играят съществена роля по отношение на критичната инфраструктура

Като друг пример за преминаване към дигитално производство, FINAT² разкрива, че повече от една трета от респондентите (37%) в скорошно проучване са заявили, че ще закупят дигитална преса през 2023 г. Това е значителен скок от 21%, в сравнение с тези, които са отговорили, че биха инвестирали в цифрово оборудване през 2022 година. В последния доклад и анализ на FINAT за европейския дигитален ролен пазар, президентът на асоциацията Филип Воет, отбелязва: „Етикетите са незаменим фактор за критичната инфраструктура“, добавяйки, че „производителите на етикети съобщават, че техният дигитален бизнес се е увеличил значително по време на пандемията и след това в условията на продължаваща необходимост от бързи поръчки.“
 

Данните от компанията за пазарни изследвания IDC показват, че западноевропейският пазар на системи за дигитално производство на етикети и опаковки се очаква да нарасне с комбиниран годишен темп на растеж (CAGR) от 13,1% за петгодишен период до 2025 г.

Ние ще продължим да разширяваме възможностите с нашата тонер-базирана технология, която ни направи пазарен лидер в производството на цифрови етикети. Минаха повече от шест години, откакто за първи път навлязохме в сектора. Първоначално бяхме насочени към малки и средни производители, но сега в качеството си на глобален доставчик на технологии с местна структура на услугите се насочваме и към пазарите от висок клас с представянето на нашата цифрова преса AccurioLabel 400.

Първите клиенти с AccurioLabel 400

Готови сме за първите инсталации на нашата нова преса в началото на 2023 г. след осъществени обширни вътрешни тестове и изключително положителни отзиви от първите публични демонстрации на нашия нов модел. Важните надграждания на AccurioLabel 400 спрямо предшественика AccurioLabel 230 включват допълнително намаляване на текущите разходи благодарение на частите с още по-дълъг живот, наличност в 4- и 5-цветни конфигурации и възможност за разширяване на приложенията с бял тонер и скорост на печат до 39,9 метра в минута.

„Въвеждането на бялото не може да бъде надценено“, казва IDC в своето изследване. „Приблизително 3000 производители на етикети в сегментите със среден до голям обем ще приветстват бизнес възможностите, предложени от добавянето на бяло. AccurioLabel 400 разширява обхвата на автоматизацията, скоростта, гъвкавостта и цветовите възможности, позволявайки на Konica Minolta да навлезе още повече на пазара за етикети и опаковки.” Докладът добавя, че новата преса „е доказателство за ангажираността на Konica Minolta към предлагане на силно иновативни решения и стимулирането на растежа на етикетния и опаковъчния пазар.

 

Но ние няма да спрем да работим. Трябва да се вложат големи услилия в посока запознаване на пазара с предимствата на цифровото производство. Следвайки партньорския подход във взаимоотношенията с нашите клиенти, ние сме решени да им помогнем по пътя на дигиталната трансформация, за да изградят и поддържат едно наистина интелигентно свързано работно място.
 

Интелигентно свързано работно място от Konica Minolta

В допълнение към укрепването на нашата позиция като един от големите производители на оборудване за производството на цифрови етикети, ще продължим да помaгаме на клиентите си да откриват бъдещи възможности. В подкрепа на „интелигентно свързано работно място“, Konica Minolta предлага облачни услуги, ИТ решения, управлявани услуги за печат, интелигентно видеонаблюдение, решения в областта на управлението на работния процес, автоматизацията и сигурността.

Етикетите формират веригите за доставка на стоки от първа необходимост, като предоставят жизненоважен инструмент за предаване на информация, и със сигурност ще продължат да останат един от бързо развиващите се сектори.

И преминаването към цифровото производство ще става все по-осезаемо.