Konica Minolta коментира тенденции и прогнози в търговския печат за 2019 г

| 20 декември 2018

Коментар на Чарлс Лизенбърг, генерален мениджър, отдел "Професионален печат", Konica Minolta Europe Business Solutions GmbH


Според Drupa Global Trends Report 2018 г. се наблюдава оптимизъм сред доставчиците на печатни услуги, като едва 9% от печатниците през 2017 г. смятат, че икономическото им състояние е лошо, а останалата част го описва като добро или задоволително. Тази положителна перспектива отразява бавното, но стабилно възстановяване на световната икономика след рецесията през 2008 г.


Също така в индустрията се смята, че печатът ще се установи като силен канал за комуникация, въпреки заплахите от дигитални, мобилни и виртуални канали, които много хора смятаха, че ще са причина за залеза на печатната индустрия. Всъщност печатът процъфтява и намира нови начини за въздействие и постигане на стойност за клиента и това често е в комбинация с други технологии. Бъдещето пред печатната индустрия е вълнуващо и доста по-непредвидимо отколкото изглежда.


В този ред на мисли обаче, остава натиска върху доставчиците на печатни услуги: те трябва да се стремят да предложат на модерния бизнес способност за бърза реакция по отношение на изискванията на клиентите за висококачествени, рентабилни и творчески решения. Те трябва да прегърнат идеята за новите технологии, да използват духа на иновациите и все повече да търсят доставчици, които споделят това мислене и с които могат да си сътрудничат.


В Konica Minolta имаме едно от най-широките продуктови портфолиа на пазара и сме горди от дългогодишния ни опит в мастиленоструйните и тонер-базирани печатни системи. Гордеем се с огромния си ръст на пазара за производствени системи за печат - пазар, на който за първи път навлязохме само преди 15 години и сме лидери в сегмента за средни и ниски обеми на печат. Всички тези продукти са част от марката AccurioPress.


Гордеем се с факта, че през 2017 г. обявихме създаването на отдела за професионален печат в Европа, който се намира в нашата европейска централа в гр. Лангенхаген, Германия, където разполагаме и със специализиран шоурум. През същата година открихме и индустриален шоурум и център за научноизследователска и развойна дейност в Париж, Франция, близо до седалището на MGI Digital Technology.


Другите огромни крачки включват B2 мастиленоструйната производствена печатна система AccurioJet KM-1, официално обявена по време на Drupa 2016, която се използва от няколко клиента в Европа за разнообразни приложения: от печат на книги до икономически ефективни приложения за печат на променливи данни, печат върху голямо разнообразие от материали и размери с помощта на dot freeze™ технологията за фиксиране на мастилото. Също така нашата етикетна система AccurioLabel 190  е широко използвана на пазара: само за една година продадохме 150 етикетни преси. От въвеждането на предшественика си, bizhub press C71cf, по-време на Labelexpo 2015 г. в Брюксел, са извършени общо 250 инсталации. Другите нови разработки на Konica Minolta включват пускането в продажба на нови текстилни машини - серията NASSENGER, която включва най-съвременния NASSENGER SP1 и инвестиции в размер на 5 милиона евро за отварянето на център за обучение и демонстрации в близост до Милано, Италия.


В днешни дни печатниците се нуждаят от идеи и бизнес инструменти, за да им помогнем да завладеят тези нови пазарни възможности и да увеличат рентабилността си. В Konica Minolta сме се ангажирали да подкрепяме тези критични изисквания, предварително да идентифицираме нуждите на клиентите си и да ги превръщаме в новаторски решения, чрез съвместен партньорски подход, който според нас предоставя на клиентите идеалната стратегическа и технологична основа за успех.