Konica Minolta коментира тенденциите и прогнозите на пазара за етикети 2019

| 26. фев 2019

Коментар от Charles Lissenburg, генерален мениджър, отдел производствен печат, Konica Minolta Europe Business Solutions GmbH


Етикетната индустрия продължава да расте и по прогноза на Smithers Pira, от 2017, ще достигне стойности от $ 36,98 млрд. Същият източник също така предрича растежът да продължи със средна стойност от 4,1% годишно до 2022 г., което означава пазарът да достигне стойност от 45,22 милиарда долара.


Заедно двете техники за дигитален печат мастилено-струйната  и тонер-базираната възлизат на 28% от производството на етикети в световен мащаб през 2017 г., въпреки че това се равнява само на 11% от обема на произведените етикети, което показва, че цифровият печат носи различни предимства от отпечатването на обикновен етикет.

Тенденциите на пазара са за по-кратки срокове на изпълнение и повишаване на масовата персонализация, а в Konica Minolta виждаме, че те продължават да оформят пазара на етикети.

Нашата етикетна преса Konica Minolta AccurioLabel 190 е първоначално разработена, за да отговори точно на тези нужди за малки и средни тиражи етикети, а в рамките на една година вече има повече от 150 инсталации на тази система. От въвеждането на предшественика си, bizhub press C71cf, на Labelexpo през 2015 г., са направени над 250 инсталации. Все по-често виждаме AL 190 да става основно решение за по-големи и по-големи производители на етикети, които търсят преса, за да допълнят своите високо качествени системи за дигитален печат.

Още една тенденция, която наблюдаваме - както за етикетите, така и за опаковките - е, че клиентите на печатниците все повече искат да добавят стойност чрез иновативни декоративни и тактилни елементи в печата. В тази връзка технологиите, като например системите за цифрово обогатяване на нашия стратегически партньор MGI, са готовата възможност за производителите на етикети да предлагат висококачествени услуги и да печелят нов бизнес. Например, системата MGI JETvarnish 3DWeb Color+ за етикети и гъвкави опаковки има вградени печатна секция, обогатяване (3D фолио и UV частичен и обемен лак) и довършване.

Скоростта на пазара, краткосрочните и креативни решения, както и осигуряването на добавена стойност за клиентите, придобиват все по-голямо значение в сектора на етикетирането, а Konica Minolta очаква тези тенденции да продължат.

Пазарът на етикети продължава да бъде успешна практика за Konica Minolta. Но не става въпрос само за технологията. Консултации, клиентски препоръки и други презентации допълват нашите предложения. Разработването на самата AL190 е отличен пример за тясното сътрудничество на Konica Minolta с клиентите: Слушахме обратната връзка на печатниците относно предшественика - bizhub press C71cf и включихме всичко това в нашия AL 190, който беше разработен и произведен в сътрудничество с датската компания Grafisk Maskinfabrik (GM). Сега е всичко-в-едно устройство с интегрирана система за направляване в мрежата и зона за контрол на качеството със светлини за наблюдение. Тя може да работи по два начина: като вградено решение заедно с GM DC330Mini, както и двете устройства да работят като самостоятелни решения, отговарящи на необходимостта от гъвкавост, която пазарът изисква.

Работим в тясно сътрудничество, за да открием предизвикателствата и възможностите, с които се сблъскват клиентите. Предоставяйки практическа помощ и подкрепа, ние превръщаме потребностите на клиентите в иновативни решения чрез съвместен партньорски подход.