Meet Our Partners - Evrotrust

| 18 юли 2023

Интервю с Любомир Танкишев, Директор бизнес развитие и стратегически партньорства в Evrotrust.


Здравейте, г-н Танкишев! В последните години електронните подписи заемат все по-голямо място в ежедневието ни, а катализатор за това бе COVID кризата, която успя да развие удостоверителните услуги у нас. Според Вас достатъчно узрял ли е пазарът ни за този тип технологии и на какво ниво се намират българските компании по отношение на дигиталната трансформация?

Действително COVID беше основен катализатор за много индустрии в България да преразгледат бизнес процесите си. Наложи се доста експедитивно да приложат на практика плановете си за дигитализация, които до тогава едва бяха започнали да разработват. Само за период от 3 години, а в някои индустрии като предоставянето на HR услуги например дори и по-малко, същите тези компании успяха да трансформират най-важните процеси. Въпреки това, към днешна дата, България все още е на едно от последните места в Европейския Съюз по ниво на дигитализация, което е парадоксално като се вземе предвид нивото на свързаност в страната и развитието на сектора на IT услуги. Един от основните фактори е ограничената възможност на бизнеса да дигитализира процесите си свързани на публичните услуги.

Когато говорим за дигитална трансформация няма как да не отправим поглед и към чуждите пазари. Как се развиват удостоверителните услуги навън и какво е присъствието на „Евротръст“ извън пределите на страна ни?


Развитието на удостоверителните услуги на интернационално ниво тече с пълни сили и Evrotrust също взима активно участие в този процес. Щастлив съм да споделя, че вече имаме клиенти от 10 различни държави, като очакваме тази бройка да продължи да расте. Това, което е уникално и различно за нас е, че услуги ни са трансгранично признати и приложими за всеки един пазар в ЕС, та дори и отвъд него. В допълнение на това, през месец Юни 2023г. Evrotrust беше публикуван в официалния журнал на Европейския Съюз като нотифицирана схема за електронна идентификация, което отваря още повече възможности за нас и нашите клиенти, а предстоящите промени в eIDAS 2.0, услугите на Evrotrust ще станат от още по-голямо значение за дружествата предоставящи услуги с публичен интерес.
 

Благодарение на Evrotrust преди две години за първи път в историята на българското образование български университет успя да проведе онлайн изпити чрез облачна технология за отдалечена идентификация през телефона. Споделете ни за други интересни проекти и услуги, които успяхте да подобрите чрез вашата технология?

Повече от щастливи сме да виждаме как клиентите и партньорите ни се развиват благодарение на решенията, които предоставяме. За нас всеки един проект е специален и различен, а всяко едно малко постижение в посока на дигитализацията значимо. Един от най-често срещаните проблеми, които технологията на Evrotrust разрешава е предоставянето на цялостно дигитализиран процес по идентификация на клиенти и подписване със законно признати електронни подписи. Един от скорошните проекти, за който мога да споделя е интегрирането на Evrotrust с една от водещите компании предоставяща чатбот решения. Благодарение на нашите удостоверителните услуги техни клиенти могат успешно да подписват документи с квалифицирани електронни подписи през чатбот.


Какви са ползите при внедряване на електронен подпис в една организация? Можете ли да споделите статистика за спестеното време на един служител и спестените разходи за работодателя?


В днешно време употребата на електронни подписи е повече от необходима. Важното в случая е дигиталният подпис да бъде законно признат и да има същата стойност както хартиения. Издаването на квалифициран електронен подпис от Evrotrust става изцяло от мобилен телефон и отнема около минута. До момента, чрез Evrotrust са направени 8.6 милиона подписа, с които сме успяли да спасим изсичането на 5,160 дървета и абсорбирането на 112,345 кг. CO2 емисии. Спестеното време и разходи за всяка една фирма е различно според типа процеси, които дигитализират. Интересен пример, който мога да споделя, е за наш клиент, който благодарение на внедряването на услугите на Evrotrust успя да преподпише изцяло трудовите договори с всичките си 4000 служителя за 48 часа, което е едно забележително постижение. 

Екипът на Evrotrust

Екипът на Evrotrust


Какви проекти ви предстоят през 2023 г.?

Основните ни проекти за 2023г. са свързани с разширяването на обхвата от услуги, които предоставяме на съществуващите ни клиенти и с развитието и популяризирането на услугите, които предоставяме на международно ниво. Смея да кажа, че смело вървим към постигането на тази цел, като само през първата половина на годината успяхме да стъпим на седем нови пазара – френския, белгийския, полския, хърватския, словенския, унгарския, а съвсем скоро подписахме и първия си клиент в Африка - Bayer Kenya.

Как бихте описали с три думи партньорството ви с Коника Минолта България и защо?

Ако трябва да използвам само три думи, за да работата ни с Konica Minolta бих използвал – професионализъм, иновация и прогрес. Още от самото начало на нашето партньорство с вас ни направи впечатление иновативният дух на компанията, който ние от Evrotrust също споделяме. За нас е удоволствие да работим с партньори, които разпознават нуждата от дигитална трансформация и са готови да посрещнат предстоящата технологична революция на бизнеса.

Кой до момента според вас е най-интересния проект, който сме реализирали заедно?

Дигитализирането на HR процесите в България. Благодарение на услугите за дигитално свързана работна среда, които Konica Minolta предоставя и квалифицираните електронни подписи на Evrotrust, HR компаниите имат свободата да извършват всички свои операции изцяло електронно. Това не само спестява значителни ресурси и време, но и предоставя възможности за развитие – позволява на HR екипите да се занимават с управление на човешки ресурси, а не документооборот. Очакваме с нетърпение да пренесем това успешно партньорство и интеграцията ни с вашите решения и на други пазари.