Добавената реалност: тенденция, норма или необходимост

| 18 февруари 2021

Как ще представите своите продукти през 2021 г.?

Добавената реалност (AR) и виртуалната реалност (VR) навлизат все повече в живота ни и бизнеса. Но през последните две години индустрията призна и добавената стойност на AR и VR. AR в частност отваря нови възможности - не само в маркетинга, но и в области като търговия и услуги. Разкриваме как AR създава несъмнено добавена стойност при представянето на продукти и информация.


Връзка на два свята - печатен и виртуален

Брошури, листовки, упътвания, презентации: много компании все още използват много печатна информация във външната си корпоративна комуникация. Печатните продукти все още оказват голямо влияние върху решенията на клиентите за покупка . Но технологията за виртуално обогатяване на печатните продукти и тяхното "оживяване" вече е налице, като предлага впечатляващи възможности. С AR приложенията, тези „традиционни“ медии могат безпроблемно да бъдат разширени с виртуални компоненти, като резултатите могат да бъдат наистина много впечатляващи. 


Идеята на AR приложенията е клиентите да могат бързо и лесно да се запознаят с дигитално представено съдържание при четене на печатни продукти. Всичко, което трябва да направят, е да заредят приложение на мобилното си устройство и да насочат камерата си - подобно на четенето на QR код - към определен маркер или маркирано изображение. След това виртуалното пътуване на потребителя започва и приложението показва цифрови елементи с добавена стойност. Например могат да се зареждат допълнителни изображения, видеоклипове, аудио файлове или дори 3D елементи. 

 

Как представяте продукт през 2021 г.? 

Добавената реалност не само променя комуникацията между марките в различни медии, но и създава нови точки за контакт с клиентите. С AR лесно може да се отличите от конкурентите, да предизвикате интерес към нови (и по-млади) целеви групи, да повишите емоционалността на посланието и да придадете на класическите продуктови презентации (например печатни продукти) изцяло нов облик. 
 

Освен това AR може да помогне за премахване на съществуващи трудности по отношение на по-сложна за възприемане информация. Това е особено вълнуващо за предприемачите в B2B сектора с много технически продукти. По този начин продуктите и решенията, които се нуждаят от обяснение, могат да бъдат обогатени с разчупени AR елементи. Тъй като 3D представянията, видеоклиповете или демонстрациите правят продуктите наистина „ разбираеми “ за много потребители . 

 

Допълнителни опции за AR: сътрудничество, обслужване и търговия 

Съществуват обаче вълнуващи възможности за приложение за AR не само в комуникацията. Това показват следните примери от практиката: 
 

  • AR бързо печели позиции в отдалечената поддръжка: техниците седят в собствения си дом или офис и използват AR приложения, за да помогнат на служителите на място да поддържат машини или да инсталират резервни части. Всичко това се случва отдалечено и спомага за спестяването на ресурси и време и на двете страни. Особено активно започнаха да се употрбяват подобни технологични решения в условията на пандемия през последната година.
  • AR способства за все по-бързо развиващото се виртуално сътрудничество: С добавената реалност реалистичното обучение и сътрудничество могат да се осъществят в в условията на дистанционна работа от вкъщи. Работата с техниката може да бъде практикувана или работата в екип може да бъде насърчена с помощта на виртуална бяла дъска (whiteboard) с прилежащите ѝ функции. В миналото това изискваше притежанието на собствени VR устройства (най-често очила). Днес това работи и с добавена реалност на смартфона или таблета.
  • AR и търговията на дребно = Пазаруване 2.0:  Walmart оборудва служителите си с AR джобни устройства. Това им позволява бързо да видят кои рафтове трябва да бъдат презаредени и кои продукти клиентът е поставил в пазарската си кошница онлайн . Gucci и Dior също вече са признали добавената стойност на AR. С техните AR приложения клиентите просто трябва да поставят краката си пред камерата на мобилния телефон, за да пробват дигитално маратонка, ботуши или официални обувки и да ги поставят директно в пазарската количка. А в търговията с мебели има и мобилни AR приложения, за да поставите новия диван директно в собствения си хол. 

Може да се направи заключението, че хората вече са свикнали безпроблемно да смесват реалното с дигиталното. Приложенията за добавена реалност предлагат на компаниите напълно нови възможности за превръщане на сухи данни и факти във вълнуващо съдържание и забавни съобщения за клиентите. Целта разбира се е ефектът „Уау!“ - Създайте преживявания на клиентите, които ще бъдат запомнени.


Силата на печата с добавена реалност

Коминикацията вече се води на нови нива. Печатът трябва да създава креативни възможности за печеливша употреба на интерактивно съдържание. С мобилното приложение genARate информацията се превръща в емоционално преживяване за клиентите. Научете повече за възможностите на печата с добавена реалност.

Научете повече за genARate