Споделяне
Kак творческите елементи могат да позволят на етикетите да предадат необходимата информация, като същевременно привличат вниманието? Това е основополагащ фактор в съвременната висококонкурентна борба на марките. В динамичния свят на опаковките етикетите играят жизненоважна роля. Етикетите често са първата точка на взаимодействие между продукт и потребител, което ги прави критични за разпознаването на марката и ангажираността на клиентите. Те също така предават важна информация от хранителни до нормативни данни.
The Future of Package Printing to 2027 прогнозира, че обемът на етикети – заедно с велпапе, сгъваеми картонени опаковки, твърди и гъвкави пластмаси и метал – отпечатани в световен мащаб, ще нарасне от 13,0 трилиона до 15,4 трилиона A4 еквивалента за печат между 2021 и 2027 г. Размерът на глобалния пазар на дигитален печат ще нарасне от 39,63 милиарда долара през 2023 г. до 87,21 милиарда долара до 2030 г., като сегментът на опаковките и етикетите ще отбележи най-високия CAGR.
Цифровият печат на етикети предлага множество предимства пред традиционното печатно производство, включително:
В резултат продължават инвестициите в цифрови технологии – толкова много, че те ще изпреварят решенията за аналогов печат за първи път през 2026 г., съобщава Бъдещето на глобалните пазари на печатно оборудване до 2028 г. на Смитърс . Тази перспектива беше потвърдена от респондентите в доклада за състоянието на индустрията на Keypoint Intelligence относно narrow web labels. Те очакват тяхната инсталирана база от дигитални системи да се увеличи с 51% до 2027 г., докато продукцията от обем, произведен от техните цифрови активи, се очаква да се увеличи с 68% по същото време.
В този разрастващ се сектор има нарастващ интерес към начини за добавяне на стойност към етикетите на продуктите - за да се откроят и за да привличат вниманието. Сред тях са персонализиране и персонализиране на късен етап. Всъщност те бяха съответно на четвърто и пето място в Radar на Finat, който изброява най-важните фактори за марките, които се снабдяват с цифрово етикетиране за своите продукти. По-голяма креативност, луксозен вид и усещане и впечатляващи ефекти днес могат да бъдат добавени с дигиталнообогатяване, за да изкачат дизайна на етикета няколко нива. Индустрията на напитките е един сектор, който очаква подем в дигиталното производство и обогатяването с тактилен лак, гланцово покритие, метални мастила и метални фолиа. И със Смитърс, които отчитат, че секторът на алкохолните напитки е най-големият краен потребител за етикети, по обем, с близо 30% от пазарния дял през 2023 г., това предлага най-голямата възможност.
Декорации като фолиране, добавяне на UV лак, интересни форми добавят тактилност, лесно привличат вниманието, придават лукс на повърхността на етикета, подобрявайки цялостното потребителско изживяване. Те могат да помогнат за:
Обогатяването на етикетите предлага нещо допълнително – те стимулират повече сетивата ни, често без да осъзнаваме. Нашето усещане регистрира, когато нещо се възприема съвсем интуитивно за „правилно“ интуитивно и нашият мозък рационализира решението, което вече е взето несъзнателно. Много малко решения за покупка се основават на съзнателен размисъл. Потребителите често са под натиск от времето, изборът почти винаги е твърде голям и повечето информация не може да бъде съзнателно получена и обработена достатъчно бързо, за да се вземе рационално решение. Тук се проявява важността на силата на убеждаване чрез печат.
Креативният и добре изпълнен печат също помага да се постигне добър резултат с петте измерения на рекламното въздействие на модела ARIVA (Attention, Recall, Integrity, Value und Action):
Когато цифровият печат на етикети се комбинира с цифрово облагородяване, резултатът е продукт, който не само изглежда зашеметяващо, но и отговаря на високите стандарти на съвременните клиенти. Тази комбинация предлага най-доброто от двата свята: гъвкавостта и ефективността на дигиталния печат с първокласното покритие на традиционните луксозни етикети с тактилно усещане. Освен това елиминира необходимостта от отделно поставяне на студено фолио.
За да се постигне това, са налични различни технологии. Те включват печат в широка гама от цветове със системите AccurioLabel на Konica Minolta и разнообразие от опции за довършителни работи със системите JETVARNISH на MGI, които осигуряват топъл печат с фолио и UV селективен лак. Софтуерният инструмент Flux Label Impose управлява редица важни процеси от предварителни проверки на PDF файлове, за да се избегнат проблеми с печата, простото добавяне и проста обработка на променливо съдържание на данни, до автоматичното създаване на повторения на етикети, добавяне на стандартни и потребителски маркировки за очи и аранжиране на произведения на изкуството. Този всеобхватен работен процес за опаковане безпроблемно интегрира дигитален печат и цифрово разкрасяване. Новодобавените възможности за пета цветна станция с пети тонер позволяват на печатниците да видят потенциала за създаване на перфектните етикети, цветни и блестящи ефекти върху метални субстрати и силно въздействащи дизайни.
Дигиталната производствена и довършителна технология също така предлага устойчиви, екологични и безопасни производствени методи както за производителите, така и за потребителите. В сравнение с конвенционалната технология, решенията на Konica Minolta произвеждат със значително намалено потребление на енергия, по-ниски емисии на CO2 и не изискват фотонастройка, така че няма нужда от печатни плаки. Машините са ресурсно ефективни по отношение на химикали, материали и хартиени отпадъци и избягват да допринасят за озоновия слой, доколкото е възможно. След отпечатването се извършва процес на обезмастиляване, за да се отстранят всички мастила, тонер или нови поколения бои и филми от хартията, така че тя да може да бъде рециклирана.
Комбинирането на дигитален печат на етикети и обогатяване предлага мощен набор от инструменти за марки, които искат да подобрят своите опаковки. Гъвкавостта, скоростта и качеството на дигиталното производство, съчетани с първокласните покрития на облагородените етикети, създават резултати, които завладяват потребителите и стимулират продажбите. С интегрирания работен процес на Konica Minolta фирмите могат да рационализират своите производствени процеси, да намалят разходите и да осигурят изключителни резултати. Тъй като пазарът продължава да расте, сега е идеалният момент да проучите възможностите за комбиниране на печат на етикети и разкрасяване. Като остават пред кривата, марките могат да гарантират, че широка гама от продукти се открояват на висококонкурентния пазар, стимулирайки както ангажираността, така и рентабилността.